Overslaan en naar de inhoud gaan

Triodos Bank lanceert ‘Klein. Het nieuwe groot.’

Triodos Bank lanceert woensdagavond de nieuwe campagne ‘Klein. Het nieuwe groot.’ De bank vestigt de aandacht op initiatiefrijke mensen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De commercial van 100 seconden wordt uitgezonden na het Achtuurjournaal op de drie publieke zenders. ‘We leven in een geweldige tijd! … De macht is niet meer aan groot, de kracht is aan klein’, zo zegt de voice-over. Het is in deze tijden een opvallend positief geluid van een bank. Roel Welsing, hoofd marketing Triodos Bank licht toe: ‘Binnen de financiële dienstverlening is veel aandacht geweest voor Triodos, maar we willen nog bekender worden. Dat is voor ons een randvoorwaarde om de maatschappij verder te kunnen helpen. We willen ons op een andere manier positioneren dan de meeste banken. We hebben gekozen voor een inhoudelijke boodschap. Een positief geluid in plaats van al de crisisverhalen. Wij hebben het idee dat we hiermee een stem geven aan een onderstroom. Er worden overal mooie initiatieven ontplooit en die geven we een plek in deze campagne. Het gewenste effect is dat mensen zich op Triodos Bank gaan oriënteren. “Klein is het nieuwe groot”, we denken dat dit mensen aanspreekt.’

related partner content for mobile comes here

Triodos Bank is de laatste jaren zelf sterk gegroeid en is geen kleine bank meer. Dit lijkt te schuren met de boodschap van de campagne. Welsing zegt hier op: ‘De bank groeit hard, maar dat is niet omdat Triodos zelf een enorm bedrijf wil zijn. Omdat we impact willen realiseren, willen dat zoveel mogelijk klanten zich aansluiten.’

De campagne werd – – door Dawn ontwikkeld. Welsing: ‘We gaan met een divers pluimage bij elkaar zitten om te bepalen welke boodschap op welke manier wordt gebracht. We betrekken daar bijvoorbeeld ook de afdeling klantcontact bij om ideeën te toetsen. Het is dus echt co-creatie. In dit geval is David Snellenberg volgens mij gekomen met: “Klein is het nieuwe groot.” Dat is wel een belangrijke regel natuurlijk.’

De campagne bestaat uit een above- en below-the-line deel. De commercial - die inmiddels via social media al wordt verspreid - wordt woensdagavond na het Acht Uur Journaal uitgezonden en daarna in de bioscoop en op internet. Ook wordt radio ingezet. De eigen achterban ontvangt (e)mailings. In september wordt een klantendag georganiseerd waar ook de HartHoofd Awards aan ondernemers worden uitgereikt.

Credits:
Regie: Bram Schouw (Hazazah)
Creatie: David Snellenberg, Donald Nolet, Giuseppe du Crocq (Dawn)
Triodos Bank: Roel Welsing, Anne Schermer, Caroline de Koning, Chiel Blokvoort

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in