Triodos Bank lanceert ‘Klein. Het nieuwe groot.’
De commercial van 100 seconden wordt uitgezonden na het Achtuurjournaal op de drie publieke zenders. ‘We leven in een geweldige tijd! … De macht is niet meer aan groot, de kracht is aan klein’, zo zegt de voice-over. Het is in deze tijden een opvallend positief geluid van een bank. Roel Welsing, hoofd marketing Triodos Bank licht toe: ‘Binnen de financiële dienstverlening is veel aandacht geweest voor Triodos, maar we willen nog bekender worden. Dat is voor ons een randvoorwaarde om de maatschappij verder te kunnen helpen. We willen ons op een andere manier positioneren dan de meeste banken. We hebben gekozen voor een inhoudelijke boodschap. Een positief geluid in plaats van al de crisisverhalen. Wij hebben het idee dat we hiermee een stem geven aan een onderstroom. Er worden overal mooie initiatieven ontplooit en die geven we een plek in deze campagne. Het gewenste effect is dat mensen zich op Triodos Bank gaan oriënteren. “Klein is het nieuwe groot”, we denken dat dit mensen aanspreekt.’
Triodos Bank is de laatste jaren zelf sterk gegroeid en is geen kleine bank meer. Dit lijkt te schuren met de boodschap van de campagne. Welsing zegt hier op: ‘De bank groeit hard, maar dat is niet omdat Triodos zelf een enorm bedrijf wil zijn. Omdat we impact willen realiseren, willen dat zoveel mogelijk klanten zich aansluiten.’
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaDe campagne werd – net als eerdere campagnes – door Dawn ontwikkeld. Welsing: ‘We gaan met een divers pluimage bij elkaar zitten om te bepalen welke boodschap op welke manier wordt gebracht. We betrekken daar bijvoorbeeld ook de afdeling klantcontact bij om ideeën te toetsen. Het is dus echt co-creatie. In dit geval is David Snellenberg volgens mij gekomen met: “Klein is het nieuwe groot.” Dat is wel een belangrijke regel natuurlijk.’
De campagne bestaat uit een above- en below-the-line deel. De commercial - die inmiddels via social media al wordt verspreid - wordt woensdagavond na het Acht Uur Journaal uitgezonden en daarna in de bioscoop en op internet. Ook wordt radio ingezet. De eigen achterban ontvangt (e)mailings. In september wordt een klantendag georganiseerd waar ook de HartHoofd Awards aan ondernemers worden uitgereikt.
Credits:
Regie: Bram Schouw (Hazazah)
Creatie: David Snellenberg, Donald Nolet, Giuseppe du Crocq (Dawn)
Triodos Bank: Roel Welsing, Anne Schermer, Caroline de Koning, Chiel Blokvoort
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid