Total Identity: merk identiteit voor Sochi Park


Ruslands eerste themapark, dat te vinden is op het Olympische terrein, is een folkloristisch en avontuurlijk park met ‘een magische visuele identiteit’.
Fantasie
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet designbureau ontwikkelde voor het themapark en het bijbehorende hotel een merkidentiteit gebaseerd op emotie, fantasie en ervaring.
Marco de Haan, client director van Total Identity: ‘De Russische sprookjes zijn veel ouder dan die van ons, het is een rijke historie waar we uit hebben kunnen putten.’
Die historie is vertaald in het design van het logo en de storytelling.
De branding moet bijdragen aan het gevoel van magie voordat de bezoeker vanuit de werkelijkheid het fantasiepark betreedt.
sochi2.jpg
Thematisch sprookjeslandschap
De diverse thematische zones zijn gebaseerd op verschillende Russische mythen en sprookjes waarbij elke zone een eigen centraal karakter is toegekend.
Dit was een inspiratie voor het design van het Sochi Park logo: de onderste helft verbeeldt de werkelijkheid en de bovenste helft de sprookjes, vormgegeven in een rijk kleurenpalet en vol fantasierijke iconen.
Voor de verschillende zones van Sochi Park (de Entree, Eco stad, Bogatyr, Sci-Fi land en het Betoverde Bos) ontwikkelde Total Identity visueel verschillende sub-identiteiten die samen één visueel landschap vormen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid