Overslaan en naar de inhoud gaan

650 duizend gesprekken na SIRE-campagne

SIRE wilde in de campagne van eind juni vorig jaar het taboe op psychisch ziek zijn aan de kaak te stellen. Dit zijn de resultaten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

SIRE stelt in een persbericht dat het erin geslaagd is om het taboe op psychisch ziek zijn te doorbreken.

related partner content for mobile comes here

De campagneresultaten zijn in kaart gebracht door onderzoeksbureau Blauw Research:

  • 76 procent van de Nederlanders heeft de campagne gezien
  • De campagne wordt beoordeeld met een 7,2
  • 16 procent van de mensen die de campagne kent, zegt &;enige vorm van actie&; te hebben ondernomen
  • 7 procent heeft over het taboe gesproken met personen mét een psychische aandoening: dat zijn ruim 650.000 gesprekken
  • 80 procent vond de campagne duidelijk
  • 75 procent vond de campagne geloofwaardig
  • 69 procent vond het een relevante campagne
  • Meer dan de helft oordeelde dat de campagne hen iets nieuws vertelde
  • 57 procent vond de campagne een eyeopener

Pim Slierings, directeur SIRE, is content met de resultaten: &;Aangezien het agenderen van verweesde onderwerpen ons voornaamste doel is, zijn we blij met dit oordeel. Het betekent dat we als stichting iets onder de aandacht hebben gebracht waar veel mensen niet eerder bij stil hadden gestaan. Het was niet eenvoudig de juiste toonzetting te vinden om het onderwerp onder de aandacht te brengen. We wilden mensen duidelijk maken dat het beter is om met mensen die een psychische aandoening hebben te praten dan over hen. Door mensen die zelf met een psychische aandoening kampen, de ervaringsdeskundigen, aan het woord te laten, blijken we erin geslaagd de boodschap bij het grootste deel van de Nederlanders goed over te brengen.&;

Dit zijn twee van de commercials bij de bewuste campagne:

 

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Klik voor de credits van deze SIRE-campagne.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in