Overslaan en naar de inhoud gaan

Top of Flop: Sourcy Vitaminwater

In de Verenigde Staten al jaren een succes, en dit jaar ook geïntroduceerd in Nederland: Sourcy Vitaminwater. Maar is de gekozen strategie…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de Verenigde Staten al jaren een succes, en dit jaar ook geïntroduceerd in Nederland: . Maar is de gekozen strategie de juiste? TNS Nipo onderzocht voor Tijdschrift voor Marketing de bekendheid en acceptatie van het nieuwe vitaminewatertje.

related partner content for mobile comes here

Vitaminwater is water met vitaminen en zes verschillende smaken, die ieder een bijzondere ervaring beloven. Zo is er bijvoorbeeld de variant met de naam Balans, die naast een limoen en lychee-smaak ook vitamine B bevat, wat een positieve invloed heeft op je spijsvertering en je zenuwstelsel.

Sourcy Vitaminwater is hoofdzakelijk met een worth of mouth-campagne in de Nederlandse markt geïntroduceerd, en wordt dit najaar pas ondersteund met een televisiecampagne. Dit heeft consequenties voor de bekendheid. Uit onderzoek van TNS Nipo blijkt dat slechts 1 op de 3 respondenten van het product gehoord, gezien of erover gelezen had. Dit terwijl het product al bijna vijf maanden verkrijgbaar is in de supermarkt en verschillende out-of-home kanalen.

Het hele onderzoek te lezen op .

Uit de tv-commercial en andere communicatie blijkt volgens TNS Nipo dat Vrumona met Sourcy Vitaminwater hoofdzakelijk mikt op een jonge doelgroep. Op internet is er een hyve opgericht. Ondanks dat TNS Nipo weinig verschillen ziet in bekendheid tussen de verschillende leeftijdsgroepen ziet men wel dat jongeren relatief vaker het product geprobeerd hebben.

Conclusie mag zijn dat Vrumona in actie moet komen om Sourcy Vitaminwater succesvol te laten zijn in de Nederlandse markt. De bekendheid van het product is een duidelijk probleem. De respondenten die het product hebben gekocht en geproefd, zijn overwegend enthousiast en zien duidelijk de toegevoegde waarde ten opzichte van de meer conventionele frisdranken. Ook geven zij aan in de toekomst van plan te zijn het product vaker te blijven kopen, de prijs van 1,20 euro voor een flesje van een halve liter lijkt daarbij geen barrière te zijn.

Wat vinden jullie, ?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in