Overslaan en naar de inhoud gaan

Toekomst huismerken rooskleurig

Huismerken zitten al jaren in de lift. En de toekomst blijft er zonnig uitzien, want consumenten zijn meer en meer geneigd het vertrouwen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat A-merken het moeilijk hebben, is bekend. Maar het slechte nieuws is dat het alleen maar erger lijkt te worden. Door de versnippering van de media-aandacht wordt het steeds lastiger om via de massamedia de beoogde doelgroepen te bereiken en ook in kwaliteit wordt het verre van eenvoudig om je te onderscheiden. In veel productcategorieën zijn de verschillen met de private labels minimaal geworden.

related partner content for mobile comes here

De huismerken spinnen garen bij deze ontwikkeling. In de VS zijn de omzetten van de huismerken in de afgelopen twee jaar gegroeid met 8,6 procent, terwijl de nationale merken het moesten doen met een schamele anderhalf procent. In de Amerikaanse winkels valt een op de vijf producten die verkocht worden inmiddels in de categorie private label. Bij consumententests scoren huismerken regelmatig beter dan de nationale merken. Belangrijk is ook dat consumenten meer en meer vertrouwen lijken te stellen in retailmerken. Wal-Mart heeft een ijzersterke reputatie en dat straalt ook af op het huismerk. Concerns als Procter & Gamble en Unilever zullen in de komende jaren vooral moeten mikken op innovatie, in de hoop met productvernieuwingen de huismerken nog een slag voor te blijven.

< SIZE=1>Bron: Fortune<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in