Overslaan en naar de inhoud gaan

TNS NIPO lanceert Digital360

Op 1 juni 2013 lanceerde TNS NIPO Digital360. Dit continue, cross device panel meet het online gedrag van desktop-, smartphone- en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

TNS NIPO is het eerste marktonderzoekbureau in Nederland dat een panel continu volgt op basis van single source multiple devices.

related partner content for mobile comes here

Het onderzoek meet van 10.000 panelleden het surfgedrag op pc en laptop. Daarnaast wordt van 1.000 personen het smartphonegebruik en 500 personen het tabletgebruik geregistreerd. Praktisch gezien betekent dit dat bezoek aan een website via meerdere devices (desktop/smartphone/tablet) toe te wijzen is aan één unieke gebruiker, zonder dat hiervoor aanvullende analyses en aannames nodig zijn.

Van Mobile360 naar Digital360
Martin Warmelink, client service director en digital lead bij TNS NIPO: ‘Met Mobile360 gaf TNS NIPO inzicht in wat Nederlanders doen op hun smartphone. Met Digital360 faciliteren we nu de volledige digitale footprint. Daarnaast beschikt TNS NIPO over achtergrondinformatie van haar panelleden en kan de combinatie met active measurement (het traditionele vragenlijstonderzoek) gemaakt worden. Hiermee geven we onze klanten bijvoorbeeld inzicht in het totale online bereik en in de on- en offline path to purchase. Ook achterhalen we de effectiviteit van online advertising, en bieden we competitive intelligence - wat doen uw klanten op websites of apps van de concurrentie en andersom?’

Volledige digitale footprint
Digital360 gebruikt voor haar metingen de technologie van Wakoopa, die de passieve registratie van het online gedrag en de volledige digitale footprint van een respondent kan meten op elke site en online app. Uit de meetresultaten komt bijvoorbeeld naar voren dat slechts 12% van de mensen Facebook enkel op hun mobiel gebruikt. En dat 88% van de mensen zowel via hun mobiel als via hun desktop op Facebook zit.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in