E-mailbranche kiest standaard
Deze week heeft de DDMA in Nederland een standaard geïntroduceerd voor het hanteren van e-maildefinities. Door middel van een standaard wil de e-mailbranche transparanter en eenduidig worden. Zodra eenduidig gerapporteerd wordt kunnen marketeers de statistieken die zij ontvangen van leveranciers eenvoudig met benchmarks en hun eigen resultaten vergelijken en juiste beslissingen nemen.
Hoewel deze nieuwe standaard al in 2010 in de Verenigde Staten met succes werd geïntroduceerd, heeft het nog een aantal jaar geduurd om dit naar de Nederlandse praktijk te vertalen en te implementeren bij de belangrijkste E-mails Service Providers (ESP’s). De DDMA heeft, naar Amerikaans voorbeeld, een duidelijk overzicht met definities en praktijkvoorbeelden opgesteld.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaVanaf nu hoeft er dus geen verwarring meer te ontstaan over begrippen als het aantal afgeleverde e-mails, het percentage bouncers, de klikratio in een e-mail of het openpercentage. Het grootste voordeel is dat marketeers nu eenvoudig hun eigen acties kunnen vergelijken beoordelen op succes.
De belangrijkste ESP’s hebben zich reeds gecommitteerd aan deze standaard. Het komende jaar zal de DDMA er ook bij de overige ESP’s op aandringen om deze standaard te hanteren, zodat marketeers ook deze gegevens kunnen gebruiken.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid