Overslaan en naar de inhoud gaan

E-mailbranche kiest standaard

Deze week heeft de DDMA in Nederland een standaard geïntroduceerd voor het hanteren van e-maildefinities. Door middel van een standaard…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze week heeft de in Nederland een standaard geïntroduceerd voor het hanteren van e-maildefinities. Door middel van een standaard wil de e-mailbranche transparanter en eenduidig worden. Zodra eenduidig gerapporteerd wordt kunnen marketeers de statistieken die zij ontvangen van leveranciers eenvoudig met benchmarks en hun eigen resultaten vergelijken en juiste beslissingen nemen.

related partner content for mobile comes here

Hoewel deze nieuwe standaard al in 2010 in de Verenigde Staten met succes werd geïntroduceerd, heeft het nog een aantal jaar geduurd om dit naar de Nederlandse praktijk te vertalen en te implementeren bij de belangrijkste E-mails Service Providers (ESP’s). De DDMA heeft, naar Amerikaans voorbeeld, een duidelijk en praktijkvoorbeelden opgesteld.

Vanaf nu hoeft er dus geen verwarring meer te ontstaan over begrippen als het aantal afgeleverde e-mails, het percentage bouncers, de klikratio in een e-mail of het openpercentage. Het grootste voordeel is dat marketeers nu eenvoudig hun eigen acties kunnen vergelijken beoordelen op succes.

De belangrijkste ESP’s hebben zich reeds gecommitteerd aan deze standaard. Het komende jaar zal de DDMA er ook bij de overige ESP’s op aandringen om deze standaard te hanteren, zodat marketeers ook deze gegevens kunnen gebruiken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in