Overslaan en naar de inhoud gaan

TGIF: Zo bereik je de consument via WhatsApp

Contentmarketingbureau Brandfighters geeft je elke vrijdag een energy-boost. We luiden het weekend in met een leerzame TGIF door trends…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Contentmarketingbureau geeft je elke vrijdag een energy-boost. We luiden het weekend in met een leerzame TGIF door trends te bespreken en voorbeelden te geven. Deze week vertellen we je alle in’s & out’s over hoe je als merk Whatsapp kan inzetten.

related partner content for mobile comes here

Met sociale media apps kunnen merken dichter bij de consument komen. De meeste merken zijn immers 24/7 bereikbaar en het contact via verschillende chatopties is persoonlijker en gemakkelijker dan bijvoorbeeld bij het versturen van een e-mail of nieuwsbrief. Dat geldt ook voor WhatsApp. WhatsApp wordt namelijk door steeds meer merken ingezet als communicatiemiddel. We geven je een paar voorbeelden hoe jij WhatsApp effectief in kunt zetten. 

Hellman’s: WhatsCook
Hellman’s was er vroeg bij. Al in 2014 maakten zij een WhatsAppcampagne. Met WhatsCook verbeterde het merk de ervaring die de consument met koken had. Consumenten konden zich aanmelden voor de campagne en werden vervolgens gevraagd om een foto van de inhoud van hun koelkast te maken. Koks gaven hen vervolgens tips en advies over wat zij met die ingrediënten konden maken. Met WhatsCook laat Hellman’s zien dat merken WhatsApp ook kunnen gebruiken als een plek met educatieve inhoud.

Clarks: Rats to Rudeboys
Schoenenmerk Clarks heeft ook een WhatsAppcampagne uitgerold. De campagne was ter promotie van de populaire Dessert Boot en liet de geschiedenis van deze schoen zien. Via de app konden consumenten chatten met drie personages die een link met de schoen hebben. Clarks koos voor WhatsApp om de millennials te bereiken en om hen een persoonlijke ervaring te geven.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Absolute Vodka 
Absolut Vodka gaf een exclusief feest met een gastenlijst. Toch binnenkomen? Even appen naar de uitsmijter! 

WhatsApp-Status
En, helemaal interessant voor marketeers: de uitrol van de statusupdatesMet WhatsApp-Status kunnen gebruikers foto’s en video’s delen die na 24 uur weer verdwijnen. Ook merken kunnen hier gebruik van gaan maken. Ben je op zoek naar een goed idee hoe jij WhatsApp kunt inzetten om je doelgroep te bereiken? Laat van je horen in de comments! 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in