Overslaan en naar de inhoud gaan

TBWA maakt film over diversiteit in de reclamewereld

Hoe is het voor mensen met een donkere huidskleur om in reclame te werken?
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

In het kader van publiceert TBWA een video over diversiteit op de werkvloer. Hoofdvraag: hoe is het voor professionals met een donkere huidskleur om te werken in de reclameindustrie?

related partner content for mobile comes here

Backslash

De video is gemaakt door Backslash, een redactie die bestaat uit 200 ‘cultuurspotters’ binnen TBWA (onderdeel van Omnicon Group). Zij publiceren dagelijks nieuws en filmpjes over culturele trends, om zo andere TBWA-medewerkers te inspireren. Dit doen zij sinds afgelopen augustus vooral via . Deze video is een van de eerste grote projecten.

Voor deze film interviewden de redacteuren zowel medewerkers van Omnicon als creatieven die bij andere bedrijven werken. Zelfs de CMO van AirBnb komt aan het woord.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Nick Barham van TBWA Worldwide zegt tegen dat deze film bedoeld is om de 13.000 medewerkers wereldwijd te inspireren. ‘Tijdens Black History Month vonden wij het belangrijk om na te denken over de Afro-Amerikaanse cultuur en hoe die samenhangt met reclame.’

Ook Havas Chicago besteedt deze maand aandacht aan diversiteit. Om te laten zien hoe het is om als creatief met een donkere huidskleur bij een bureau te werken, bouwde Havas in het kantoor. Daarmee laten de Afro-Amerikaanse werknemers zien met welke vooroordelen ze te maken hebben. 

Credits:

Content Director: Chay Lee
Executive Producer: Nick Barham
DP & Editor: Andrew Nethery
Associate Producer: Aeden Keffelew
Junior Editor: Pat McGuinness
Production Coordinator: Liz Alexander
Graphics: Kevin Reid

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in