Targeting moet digitale reclame redden


Maart vorig jaar lag de gemiddelde klikrespons voor online advertenties op het hele web op 0,2 procent. Vooral bij de geroutineerde internetters - bijvoorbeeld op Web 2.0 - is de respons laag.
Nu de doorklikscores jaar in jaar uit blijven afnemen, zijn alle ogen gericht op adverteren op maat. Google, Microsoft en andere grote spelers geven miljarden uit aan systemen die advertenties kunnen tonen aan de mensen die er hoogstwaarschijnlijk w¨¦l op reageren. Niet ten onrechte: marketeers melden 30 tot 300 procent meer doorkliks als advertenties zijn afgestemd op basis van criteria als geografische locatie, de inhoud van bezochte webpagina's en op zoekmachines ingetoetste zoektermen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn Amerika zijn consumentenorganisaties intussen bezorgd over de privacy. Zij hopen dat de hoeveelheid gegevens die partijen als Google en Yahoo mogen verzamelen om advertenties relevanter te maken aan banden wordt gelegd.
Bron: BusinessWeek
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid