Overslaan en naar de inhoud gaan

Targeting moet digitale reclame redden

Uit Amerikaans onderzoek blijkt dat bijna niemand nog klikt nog op online advertenties en al helemaal niet op statische banners. Het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Maart vorig jaar lag de gemiddelde klikrespons voor online advertenties op het hele web op 0,2 procent. Vooral bij de geroutineerde internetters - bijvoorbeeld op Web 2.0 - is de respons laag.

related partner content for mobile comes here

Nu de doorklikscores jaar in jaar uit blijven afnemen, zijn alle ogen gericht op adverteren op maat. Google, Microsoft en andere grote spelers geven miljarden uit aan systemen die advertenties kunnen tonen aan de mensen die er hoogstwaarschijnlijk w¨¦l op reageren. Niet ten onrechte: marketeers melden 30 tot 300 procent meer doorkliks als advertenties zijn afgestemd op basis van criteria als geografische locatie, de inhoud van bezochte webpagina's en op zoekmachines ingetoetste zoektermen.

In Amerika zijn consumentenorganisaties intussen bezorgd over de privacy. Zij hopen dat de hoeveelheid gegevens die partijen als Google en Yahoo mogen verzamelen om advertenties relevanter te maken aan banden wordt gelegd.

Bron: BusinessWeek

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in