Overslaan en naar de inhoud gaan

Talpa en RTL roepen Ali B. op het matje

Talpa, producent van The Voice of Holland, en RTL Nederland hebben een brief gestuurd aan Ali B. – gezicht van T-mobile – waarin hem is…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Talpa, producent van The Voice of Holland, en RTL Nederland hebben een brief gestuurd aan Ali B. – gezicht van T-mobile – waarin hem is verzocht rekening te houden met de sponsor van TVOH, Vodafone. In een inhaker van Etcetera rond de start van The Voice vorige week vroeg Ali B. aan de mobiele provider om jurylid te mogen zijn.

related partner content for mobile comes here

Laura Wichers, communicatieadviseur van RTL Nederland: ‘De commercial is niet uitgezonden in de blokken rond The Voice, die zijn exclusief voor Vodafone. Het was een inhaker, een kortlopende campagne die nu niet meer bij ons loopt. Ik verwacht ook niet dat ze ‘m nog een keer zullen aanbieden; de commercial speelde echt in op de start van The Voice. Of we ‘m de volgende keer zullen weigeren? We hebben altijd het recht dat te doen.

‘Waarom we de spot überhaupt hebben uitgezonden? Nogmaals, hij is niet direct rond The Voice uitgezonden, en ik weet niet of wij iedere spot van tevoren zien. Maar daarvoor moet je bij Talpa zijn, die een contract met Ali B. heeft. Ik weet niet wat zij hebben afgesproken.’

Thomas Notermans, woordvoerder van Talpa: ‘Wij wisten het niet. Daarom hebben wij én RTL een brief gestuurd naar het management van Ali B. om hem toe te spreken, en hem te vragen dit soort dingen voortaan van tevoren aan ons te melden en de inhaker van zijn privékanalen te verwijderen – dat is inmiddels gebeurd.

‘Voor de goede orde: wij hebben de brief niet naar T-mobile gestuurd. Wat de reactie van Ali was? Goed. Het was grappig bedoeld. Niet meer.’

En wat vindt Vodafone eigenlijk? Annelies Valk, marketing pr manager Vodafone: ‘Wij hebben geen overeenkomst met Ali B. en hebben onze concurrent dus ook niet aangesproken op deze commercial. De brief waar naar verwezen wordt is niet door ons verstuurd, wij vinden de commercial zelfs een grappige inhaker.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in