Stelling: slachting Sanoma luidt einde tijdschriftenjournalistiek in
Sanoma schrapt de komende twee jaar 500 voltijdsbanen (op een totaal van 1.600) en wil zich richten op zeventien titels. Gedwongen ontslagen zijn daarbij niet te vermijden, aldus topman Henk Scheenstra.
De operatie maakt deel uit van een groter geheel binnen Sanoma Group, en treft ook Finse onderdelen.
NVJ-secretaris Yvonne Dankfort: ‘Zoiets drastisch heb ik nog nooit meegemaakt, 32 titels verdwijnen of worden verkocht.’
Sanoma wil digitale merken zoals NU en Startpagina juist versterken. Verder zal de samenwerking met SBS Broadcasting worden geïntensiveerd.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente Altena
De Communicatie Poll: De slachting bij Sanoma markeert het einde van de tijdschriftenjournalistiek.
Welnee, wacht maar tot de crisis voorbij is.
Inderdaad, print is dood.
Wat vindt u? Ga naar de rechterkolom en stem.
Braboneger
De vorige stelling was naar aanleiding van de landelijke campagne van FNV Horeca met als boegbeeld de ‘Braboneger’.
FNV Horecabond moet stoppen met de Braboneger.
‘Zeker, dit is racistisch en beledigend,’ vond 17 procent van de 82 stemmers.
‘Onzin, de Braboneger is juist een slimme zet,’ zei de overige 83 procent.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid