Overslaan en naar de inhoud gaan

Het superdigicreamarcommonster (II)

Hoe ziet de vakprofessional eruit in 2053? Influentials uit het vak over hun visie op de superman en -woman van de toekomst. Vandaag…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Technologische ontwikkelingen gaan razendsnel. Hoe online en vooral mobiel we nu nog zijn, ik kan me de wereld over tien jaar eigenlijk niet voorstellen met ons nog steeds over dat smartphone schermpje gebogen. De smartwatch is in opkomst en met Google Glass hebben we straks realtime aanvullingen op de wereld om ons heen. Nog verder denkend zou er zo maar een slimme connected chip op ons netvlies kunnen komen, of direct in ons brein. Slimme communicatie kan zo bijna een natuurlijk onderdeel van ons worden, en van alle connected objecten om ons heen. De supercommunicatieprofessional van de toekomst beziet, omarmt en maakt slim gebruik van alle nieuwe ontwikkelingen.

related partner content for mobile comes here

Voor de superprofessional bestaan ook geen hokjes, hooguit om ‘ons mensen’ in te kunnen delen. Om de doelgroep behapbaar en vooral verkoopbaar te maken, is de een of andere vorm van doelgroep segmenteren prettig. Maar geen mediahokjes. Multimediaal, crossmediaal – de superprofessional kan niet zo denken. Er is geen ‘multi’, dat impliceert dat er losse eilandjes zijn. Want sociale media is media. Online is mobiel is ook TV. Offline is verreikt met augmented reality. De super professional is fluid by design and thinking, net als de merken waar hij van houdt. En probeert zeker niet een oude boodschap in een nieuw medium te duwen. De superprofessional wórdt het nieuwe medium, voelt wat het biedt, en sluit er natuurlijk op aan met de communicatie. Dat is denk ik ook de enige manier waarop de doelgroep je boodschap zal accepteren, en zelfs zal omarmen: als het klopt, als het goed voelt.

De uitdaging naar de toekomst is om met een meta-bril naar je vak en alle mediavormen te kijken, en naadloos en natuurlijk de communicatie op de consument te laten aansluiten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in