Het superdigicreamarcommonster (II)
Technologische ontwikkelingen gaan razendsnel. Hoe online en vooral mobiel we nu nog zijn, ik kan me de wereld over tien jaar eigenlijk niet voorstellen met ons nog steeds over dat smartphone schermpje gebogen. De smartwatch is in opkomst en met Google Glass hebben we straks realtime aanvullingen op de wereld om ons heen. Nog verder denkend zou er zo maar een slimme connected chip op ons netvlies kunnen komen, of direct in ons brein. Slimme communicatie kan zo bijna een natuurlijk onderdeel van ons worden, en van alle connected objecten om ons heen. De supercommunicatieprofessional van de toekomst beziet, omarmt en maakt slim gebruik van alle nieuwe ontwikkelingen.
Voor de superprofessional bestaan ook geen hokjes, hooguit om ‘ons mensen’ in te kunnen delen. Om de doelgroep behapbaar en vooral verkoopbaar te maken, is de een of andere vorm van doelgroep segmenteren prettig. Maar geen mediahokjes. Multimediaal, crossmediaal – de superprofessional kan niet zo denken. Er is geen ‘multi’, dat impliceert dat er losse eilandjes zijn. Want sociale media is media. Online is mobiel is ook TV. Offline is verreikt met augmented reality. De super professional is fluid by design and thinking, net als de merken waar hij van houdt. En probeert zeker niet een oude boodschap in een nieuw medium te duwen. De superprofessional wórdt het nieuwe medium, voelt wat het biedt, en sluit er natuurlijk op aan met de communicatie. Dat is denk ik ook de enige manier waarop de doelgroep je boodschap zal accepteren, en zelfs zal omarmen: als het klopt, als het goed voelt.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaDe uitdaging naar de toekomst is om met een meta-bril naar je vak en alle mediavormen te kijken, en naadloos en natuurlijk de communicatie op de consument te laten aansluiten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid