Overslaan en naar de inhoud gaan

Starbucks, pas op je merk!

Het is natuurlijk een supersterk merk, Starbucks.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Upscale fancy koffie met enorme marges, waar mensen probleemloos voor in de rij staan. Zo&;n merk wil je dan maximaal uitnutten. Maar of Starbucks dat nu altijd even goed doet...

related partner content for mobile comes here

Ik ben eigenlijk best wel een Starbucks-fan. Of was het toch lange tijd.

Met name in de beginjaren was het simpelweg de enige plek in de VS waar je een fatsoenlijk sterke kop koffie kon krijgen.

Binnenlandse vlucht

En dan krijg je opeens op een binnenlandse vlucht van Delta een kopje Starbucks geserveerd. Tenminste, &;we proudly serve Starbucks&; staat er op het trieste bekertje, met verder een roze rietje om te roeren, en een doorzichtig bruin goedje dat door moet gaan voor koffie, maar wat nog slapper is dan thee.  

De koffie-ervaring kon niet verder weg zijn van de gewenste en verwachte Starbuck-beleving. Deze brand-extensie is volgens mij alleen maar schadelijk voor het merk.

Het zal op dit moment ongetwijfeld lucratief zijn, maar of het op de lange termijn goed doet...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in