Overslaan en naar de inhoud gaan

Sponsors verschuiven van sport naar goede doelen

Het ziet er slecht uit voor de inkomsten van sportclubs. Een deel van de sponsors verwacht meer effect van reclame via goede doelen, zoals…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Eenderde van de ondervraagde managers voorziet in 2003 dat sportsponsoring gaat plaatsmaken voor maatschappelijke sponsoring. ‘Sport is uit. Maatschappelijk verantwoord ondernemen is in’, verklaart hoofdredacteur A. Maatjens van Sponsor Magazine. Als voorbeelden noemt hij TPG, dat voedselhulp geeft, Essentdat het Wereld Natuur Fonds sponsort en ING dat zich heeft verbonden aan Natuurmonumenten.

related partner content for mobile comes here

De omslag lijkt overigens niet hard te gaan. Van de honderd ondervraagde bedrijven zijn er twaalf dit jaar van plan de budgetten te verschuiven. Een deel is helemaal huiverig voor nieuwe verbintenissen. Volgens het onderzoek groeien de sponsoruitgaven in 2003 licht met 3 tot 4 procent tot circa 1 miljard euro.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in