Sponsors verschuiven van sport naar goede doelen
Het ziet er slecht uit voor de inkomsten van sportclubs. Een deel van de sponsors verwacht meer effect van reclame via goede doelen, zoals…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Eenderde van de ondervraagde managers voorziet in 2003 dat sportsponsoring gaat plaatsmaken voor maatschappelijke sponsoring. ‘Sport is uit. Maatschappelijk verantwoord ondernemen is in’, verklaart hoofdredacteur A. Maatjens van Sponsor Magazine. Als voorbeelden noemt hij TPG, dat voedselhulp geeft, Essentdat het Wereld Natuur Fonds sponsort en ING dat zich heeft verbonden aan Natuurmonumenten.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
De omslag lijkt overigens niet hard te gaan. Van de honderd ondervraagde bedrijven zijn er twaalf dit jaar van plan de budgetten te verschuiven. Een deel is helemaal huiverig voor nieuwe verbintenissen. Volgens het onderzoek groeien de sponsoruitgaven in 2003 licht met 3 tot 4 procent tot circa 1 miljard euro.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid