Overslaan en naar de inhoud gaan

Soms moet je er net iets meer tijd voor nemen

Kies het medium afhankelijk van welk onderdeel en welke emotie van je merkverhaal je wilt overbrengen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Afgelopen vrijdag heb ik geamuseerd gekeken naar de registratie van de uitreiking van de belangrijkste Nederlandse filmprijs. Wat mij opviel, was dat de dankbetuigingen praktisch allemaal de tijdslimiet overschreden. Dit is niet vreemd: “Hoe kun je je ook aan de tijd houden als je lyrisch bent over het kindje wat je succesvol hebt afgeleverd?” Ik vond het ook niet erg en keek gefascineerd naar de pure emotie, die van het podium mijn huiskamer in werd geregisseerd.

related partner content for mobile comes here

Toch moest ik even denken aan de flexibiliteit van tijd. Flexibiliteit van tijd? Tijd kan toch onmogelijk flexibel zijn? Inderdaad tijd is helaas inflexibel en je kunt door sneller te praten wel meer kwijt in dezelfde tijd, maar je kunt je afvragen wat er dan nog van de boodschap overblijft. Maar soms wil je in je enthousiasme zoveel vertellen!

En precies dat gebeurde tijdens de dankbetuigingen. Eerst was er bij de winnaars de complete verbazing van het winnen van een Gouden Kalf, daarna de realisatie en hieraan gekoppeld de dankbetuiging. De bedankjes waren ontroerend. Ik vond het zelfs irritant als ze afgekapt werden (eerst subtiel via een klokje, later overduidelijk via de stage manager). Ik had juist meer tijd gewild voor hun verhaal, omdat het vol uit het hart kwam en hun verhaal voldoende interessant was.

En daar zit hem de crux. Ook voor de verhalen van merken. Je dient goed na te denken hoe je dit wilt ‘regisseren’. Kies het medium afhankelijk van welk onderdeel en welke emotie van je merkverhaal je wilt overbrengen. Er zijn bijvoorbeeld cases bekend, waarin de effectiviteit exponentieel verhoogde toen er voor meer tijd gekozen werd, want de discussie blijft uiteraard kosten versus baten.

Ik vind klassieker van Contrex altijd nog een prachtig voorbeeld voor het nemen van de juiste hoeveelheid tijd voor een verhaal. Tot zover deze korte reflectie. And...CUT!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in