Overslaan en naar de inhoud gaan

Sollicitanten bezoeken eerst corporate site

Het gros van de Nederlandse potentiële sollicitanten bezoekt eerst de website van het bedrijf dat adverteert na het zien van een leuke…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Digitaal-Werven is een jaarlijks onderzoek naar de beste 'digitale sollicitatie-ervaring'. Elk jaar worden meer dan 350 organisaties getest op hun wervingssite en digitale sollicitatieproces. Naast het beoordelen van zowel de informatie op de site als de gebruiksvriendelijkheid is een mystery-sollicitatie bij deze organisaties onderdeel van het proces.

related partner content for mobile comes here

De Multiscope Marktpeiler stelde in de eerste week van augustus 1.000 mensen de vraag: 'Stel, u ziet een leuke vacature op een vacaturebank of website. Welke actie onderneemt u als eerst?'

Bijna 70 procent van de respondenten gaf aan eerst de website van de mogelijke werkgever te bezoeken. Slechts 10 procent gaf aan direct te solliciteren en bijna 13 procent neemt eerst contact op met de contactpersoon in de advertentie.

Slechts een zeer klein percentage van nog geen 3 procent gaat in Linkedin op zoek naar iemand die er werkt of heeft gewerkt om informatie in te winnen.

Verdere uitsplitsing van de resultaten naar leeftijd en regio laat zien dat mensen in Noord-Nederland en mensen tussen de 45 en 54 relatief veel vaker direct solliciteren na het zien van een advertentie. Werknemers tussen de 25 en 34 bezoeken vaker de website van de werknemer.

De eigen wervingssite van het bedrijf blijkt dus één van de belangrijkste onderdelen van een bedrijf te zijn in het aantrekken van talent, zo concluderen de onderzoekers. Toch is dit nog steeds iets waar veel te verbeteren valt. In 2009 scoorde de meerderheid van de ruim 350 onderzochte organisaties door Digitaal-Werven een onvoldoende voor hun wervingssite. Het onderzoek voor 2010 loopt nog.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in