Socialemediacampagne Schiphol voor Unicef


Schiphol is vandaag begonnen met een socialemediacampagne voor Unicef: ‘Share Your Food, Feed a Child’.
Deelnemers aan de campagne komen via www.schiphol.nl/shareyourfood terecht op de campagnepagina. Hier kiest de deelnemer zijn of haar favoriete restaurant en gerecht op Schiphol. De keuze wordt vervolgens na goedkeuring van de deelnemer ‘geshared’ en daarmee op de eigen Facebook wall geplaatst. Schiphol en horeca-exploitanten HMS Host en Select Service Partners Schiphol doneren per gedeeld gerecht 20 cent aan unicef, die met dit bedrag een ondervoed kind helpen en bijvoorbeeld kan voorzien van extra voedzame melk.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn de terminal achter de paspoortcontrole komen reizigers in aanraking met verschillende campagne-uitingen. Onder andere op de tafels van de restaurants worden de bezoekers via menukaarten aangespoord om hun favoriete maaltijd te delen op Facebook. Ook zijn de gedeelde maaltijden zichtbaar op een feed naast de schermen waarop de vluchttijden te zien zijn. Op deze zogenaamde ‘food feed’ zien reizigers de favorieten gerechten van andere luchthavenbezoekers en weten ze waar ze kunnen eten voordat ze het vliegtuig in stappen.
Op 26 januari hebben Schiphol Group en Unicef Nederland het startsein gegeven voor een drie jaar durende samenwerking. Deze campagne maakt onderdeel uit van de samenwerking.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid