Overslaan en naar de inhoud gaan

Socialemediacampagne Schiphol voor Unicef

Schiphol is vandaag begonnen met een socialemediacampagne voor Unicef: ‘Share Your Food, Feed a Child’.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Schiphol is vandaag begonnen met een socialemediacampagne voor : ‘Share Your Food, Feed a Child’.

related partner content for mobile comes here

Deelnemers aan de campagne komen via terecht op de campagnepagina. Hier kiest de deelnemer zijn of haar favoriete restaurant en gerecht op Schiphol. De keuze wordt vervolgens na goedkeuring van de deelnemer ‘geshared’ en daarmee op de eigen Facebook wall geplaatst. Schiphol en horeca-exploitanten HMS Host en Select Service Partners Schiphol doneren per gedeeld gerecht 20 cent aan unicef, die met dit bedrag een ondervoed kind helpen en bijvoorbeeld kan voorzien van extra voedzame melk.

In de terminal achter de paspoortcontrole komen reizigers in aanraking met verschillende campagne-uitingen. Onder andere op de tafels van de restaurants worden de bezoekers via menukaarten aangespoord om hun favoriete maaltijd te delen op Facebook. Ook zijn de gedeelde maaltijden zichtbaar op een feed naast de schermen waarop de vluchttijden te zien zijn. Op deze zogenaamde ‘food feed’ zien reizigers de favorieten gerechten van andere luchthavenbezoekers en weten ze waar ze kunnen eten voordat ze het vliegtuig in stappen.

Op 26 januari hebben Schiphol Group en Unicef Nederland het startsein gegeven voor een drie jaar durende samenwerking. Deze campagne maakt onderdeel uit van de samenwerking.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in