Overslaan en naar de inhoud gaan

SOCIAL-SHITSTORM Dove reageert niet op kritiek op 'bemoeizuchtige' social-mediacampagne

Verzorgingsmerk Dove vindt dat meisjes #SpeakBeautiful moeten doen. Het publiek vindt: 'Bepaal jij dat?'
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Unilever brand Dove bouwt al jaren - volgens sommigen tot vervelens toe - aan het imago van voorstander van &;Real Beauty&;. Campagnes van het verzorgingsmerk - uit verschillende landen - wonnen karrenvrachten aan marketingcommunicatie- en pr-prijzen. Maar de nieuwste social-mediacampagne wordt niet zo goed ontvangen, het veroorzaakt zelfs een mini social-media-shitstorm op. Plaats van handeling: de Verenigde Staten.

related partner content for mobile comes here

&;&; heet de campagne van Dove, de volgende posting legt het uit:

 

 

De bedoeling is dus dat we positief praten op social media om het zelfvertrouwen van meiden op te krikken. Want, redeneert Dove, berichten op social media hebben effect op hoe je je voelt. Negatief, maar ook positief. Dat viel bij veel mensen verkeerd:

 

 

De negatieve reacties zwollen aan toen Dove daarna ook nog eens refereerde de verkiezingstrijd tussen Clinton en Trump.

 

 

De ene reactie was nog scherper dan de andere:

 

 

Dove blijft zitten terwijl het geschoren wordt en reageert op geen enkele manier op de kritiek. 

Overigens worden er ook positieve reacties gegeven op de campagne:

 

 

Bron: via

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in