Overslaan en naar de inhoud gaan

DDMA-directeur roept bedrijven op om van privacy een USP te maken

Diana Janssen: 'Het grootste deel van de mensen accepteert data-uitwisseling, als maar duidelijk is hoe ze er zelf van profiteren.'
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

DDMA-directeur Diana Janssen (foto) vindt het bedrijfsleven van privacy een USP zou moeten maken. Die boodschap spreekt ze aanstaande maandag uit op het internationale marketingcongres . Organisaties kunnen volgens Janssen niet meer zonder data- en privacystrategie, opgesteld op het allerhoogste niveau in de organisatie. Janssen: &;Privacy moet net als duurzaamheid een USP van bedrijven worden, die ze trots en actief uitdragen.&;

related partner content for mobile comes here

Welwillend
Op &THEN gaat Diana Janssen onder meer in op het DDMA Privacy Onderzoek dat dit jaar is verschenen. Janssen: &;Consumenten verwachten van bedrijven dat ze netjes met hun persoonsgegevens omgaan. Een logische en terechte wens natuurlijk, die overigens niet betekent dat consumenten hun gegevens niét willen delen. Het onderzoek laat zien dat het grootste deel van de mensen data-uitwisseling accepteert. Ze staan er zelfs welwillend tegenover, als maar duidelijk is hoe ze er zelf van profiteren.&;

Heldere datastrategie
In deze digitale economie is consumentenvertrouwen volgens Janssen belangrijker dan ooit. Janssen: &;Als bedrijven het vertrouwen van consumenten willen winnen, moeten ze duidelijk waarom ze bepaalde gegevens nodig hebben voor hun dienstverlening, meent de DDMA-directeur. Een heldere datastrategie met een sterke visie op privacy, opgesteld op allerhoogste niveau in een organisatie, is daarbij onmisbaar. Zonder visie persoonsgegevens verzamelen en gebruiken is als politiek bedrijven zonder ideologie: doelloos. Gelukkig zie ik dat steeds meer bedrijven dat begrijpen en ermee aan de slag gaan.&;

Privacy als USP
Janssen roept het Nederlandse bedrijfsleven op een visie op data en privacy op te stellen en deze vervolgens actief uit te dragen. Ze zegt: &;Iedereen mag – of nog beter: móet – weten dat je een strategie op het gebied van data en privacy hebt. Net als dat je wil dat iedereen weet hoe duurzaam je organisatie is en hoe weinig CO2 je uitstoot. Maak van je privacybeleid een USP. Zorg dat je klanten er niet omheen kunnen. Neem het groot mee in je jaarverslag. Wees open over waarom je bepaalde gegevens nodig hebt om je dienstverlening te verbeteren. Draag het Privacy Waarborg actief uit. Verschuil je niet achter een onleesbaar privacystatement van tachtig kantjes, maar maak er een gebruiksvriendelijke samenvatting van.&;

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in