Overslaan en naar de inhoud gaan

SMS Alerts inzetten voor Advertising doeleinden

Voorbeelden:
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Onlangs is heeft een Amerikaans onderzoeksbureau research gedaan naar de acceptatie van gratis (reclame) SMS-berichten bij consumenten. Uit dit onderzoek van februari 2010 bleek ondermeer, dat de acceptatie voor SMS-advertising de laatste 2 jaar is gegroeid. Belangrijk is wel dat consumenten er iets voor terugkrijgen (bijv. gratis SMS of belminuten) en/of dat het relevante berichten zijn (bijv. relevante mobiele kortingscoupons).

related partner content for mobile comes here

Het laatstgenoemde is overigens niet nieuw en is reeds eerder naar voren gekomen uit Nederlands onderzoek (zie: Naast deze extra bevestiging, wordt in dit recente Amerikaanse onderzoek ook de acceptatie van 'SMS Alerts' genoemd.

De acceptatiegraad bij consumenten voor gratis SMS Reminders (bijv Tandartsafspraak), Veiligheids Alerts (bv AMBER Alert bij vermissing van kind) en SMS Alerts bij vliegtuigvertragingen is zelf bijna 50 % (zie grafiek).

Het wordt al even in het Amerikaanse onderzoek aangehaald: Marketing managers kunnen deze SMS Reminders goed combineren met effectieve advertising boodschappen.

-Een SMS Alert waarbij een treinvertraging wordt doorgegeven kan aangevuld worden met een kortingsactie voor koffie in de stationsrestauratie.

- Een Weerbericht Alert waar bij goed weer een dichtbijzijnde restaurant met terras wordt genoemd.

- Een SMS Reminder voor APK Keuring met de aanbieding voor een proefrit in een nieuw model.

De mogelijkheden zijn talrijk!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in