Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe hou je twitteraars actief?

De meeste twitteraars houden het bij registratie en een enkele openingszin, maar haken daarna snel af. Hoe hou je ze op Twitter?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Marketingvox zette alle opstart-valkuilen en afhaakmomenten op een rij en dacht na over manieren om deze voor te zijn:

related partner content for mobile comes here

- 'Alleen mensen volgen die je kent'

Dit is de belangrijkste reden waarom mensen interesse verliezen. Ze zien Twitter als een nieuw social network. Zoals op Facebook, waar je het vaak houdt bij mensen die je kent of goed gekend hebt. Oud-klasgenoten, collega’s, vrienden en familie. Vreemden worden met enige argwaan bekeken. Zo werkt het niet op Twitter. Als je alleen met een tiental vrienden en bekenden twittert, komen daar weinig nieuwe twitteraars op af en zal de conversatie snel doodbloeden.

Tip: Je kunt dit ondervangen door te beginnen met het volgen van bekenden, en vervolgens te kijken met wie zij vaak twitteren, en deze toe te voegen aan je lijst. Je kunt ook vragen om een introductie. Zomaar mensen volgen is niet aan te raden als je kwaliteit nastreeft.

- 'Alleen merken en beroemdheden volgen'

Feeds van Jamie Oliver en Starbucks hebben alleen entertainment-waarde. Deze accounts tellen duizenden volgers -en de kortingscodes zijn ook leuk- maar ze dragen niet bij aan de conversatie. En conversatieloze tweets zijn saai.

Advies: volg slechts een paar grote namen die van waarde zijn op het gebied van nieuws en entertainment. Probeer de lijst artiesten en merken bij eklaar te voegen in een Twitterlijst, weg van je normale conversatie met ‘echte ‘mensen.

- 'Er worden geen gesprekken gevoerd'

Praten met mensen op Twitter is niet hetzelfde als communiceren op andere social networks.

Als je een foto plaatst op Facebook, verwacht je reacties van de mensen die je kent. Verwacht niet dat mensen je op Twitter ook automatisch zullen volgen en retweeten; je wordt alleen maar teleurgesteld en zult afhaken. Relaties zul je moeten verdienen.

Tip: Twitter moet je zien als een netwerkborrel. Een paar mensen ken je, de rest niet. Begin te praten met je vrienden en ga vervolgens in gesprek met mensen die je niet kent. Attent zijn helpt... Daarbij: met 140 woorden hoef je ook niet echt de diepte in.

- 'Denken dat je niets interessants te melden hebt'

De populairste twitteraars verkopen geen product of online advies, maar praten met anderen over alledaagse zaken.

Tip: wees gewoon jezelf.

Conclusie:

Twitter is niet voor iedereen. Niet iedereen hoeft zo nodig te ‘connecten’ met nieuwe mensen en alles te delen. Voor hen zijn er dan ook social networks als Linkedin, Hyves en Facebook. Je moet Twitter begrijpen om het goed te kunnen gebruiken. Advies krijgen van een enthousiaste twitteraar kan –zeker in het moeilijke begin- van nut zijn.

Bron: Marketingvox

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in