Grey met 'Respect Music' campagne in Cannes
Grey Group werkt daarvoor samen met het gratis Chinese blad Respect Magazine. De geïntegreerde campagne ‘Let the Music Live on’ van Grey Hong Kong vraagt mensen om goed na te denken voordat ze illegaal muziek downloaden. In het digitale deel van de campagne zit een download applicatie. Er verschijnt een bekende albumhoes van artiesten als Amy Winehouse, Moby, Madonna of The White Stripes.
De banner lijkt een mogelijkheid om de muziek gratis te downloaden. Maar als je op de button klikt, verandert de cursor in een wapen: de muzikant wordt vermoord. Dan verschijnt er een waarschuwingsbericht: 'Je bent illegaal muziek aan het downloaden. Je vernietigt het leven van de artiest en tegelijkertijd help je de muziekindustrie om zeep.'
Worldwide creative director Tim Mellors licht toe: 'Muziek is heel belangrijk voor Grey Group. Advertising en muziek gaan hand in hand. Veel mensen in deze industrie zijn muziekadept. De Respect Music campagne wil musici beschermen. De Cannes Lions zijn een prachtige mogelijkheid om de campagne voor het voetlicht te brengen.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid