Overslaan en naar de inhoud gaan

Grey met 'Respect Music' campagne in Cannes

Grey Group vraagt de internationale reclamewereld de muziekindustrie te ondersteunen (‘Respect Music’) en komt tijdens het Cannes…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Grey Group werkt daarvoor samen met het gratis Chinese blad Respect Magazine. De geïntegreerde campagne ‘Let the Music Live on’ van Grey Hong Kong vraagt mensen om goed na te denken voordat ze illegaal muziek downloaden. In het digitale deel van de campagne zit een download applicatie. Er verschijnt een bekende albumhoes van artiesten als Amy Winehouse, Moby, Madonna of The White Stripes.
De banner lijkt een mogelijkheid om de muziek gratis te downloaden. Maar als je op de button klikt, verandert de cursor in een wapen: de muzikant wordt vermoord. Dan verschijnt er een waarschuwingsbericht: 'Je bent illegaal muziek aan het downloaden. Je vernietigt het leven van de artiest en tegelijkertijd help je de muziekindustrie om zeep.'
Worldwide creative director Tim Mellors licht toe: 'Muziek is heel belangrijk voor Grey Group. Advertising en muziek gaan hand in hand. Veel mensen in deze industrie zijn muziekadept. De Respect Music campagne wil musici beschermen. De Cannes Lions zijn een prachtige mogelijkheid om de campagne voor het voetlicht te brengen.'

related partner content for mobile comes here

Meer over de campagne: en .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in