Oranje Index naar recordhoogte


De publiciteit rondom Oranje is explosief gestegen en het aantal commerciële activiteiten rondom een groot eindtoernooi is nog nooit groter geweest dan op dit moment. Na de gewonnen wedstrijd van maandag tegen Denemarken is de Oranje Index gestegen tot een absoluut record van 1143.
Dit blijkt uit het meest recente Oranje Index onderzoek, een initiatief van TBWA\BEC in samenwerking met Trendbox en BNR Nieuwsradio. Het Oranje Index onderzoek meet in de komende periode de oranjebeleving rondom het WK Voetbal 2010. Het indexcijfer wordt berekend op basis van vier indicatoren die regelmatig zullen worden gemeten. Deze zijn: de opinie en het gedrag van consumenten, de commerciële activiteiten rondom Oranje en het WK, de publicitaire aandacht voor Oranje en het WK en de opinie van een panel
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSvan vooraanstaande marketing- en voetbalexperts.
Uit het onderzoek blijkt dat inmiddels 10 pct van de Nederlanders denkt dat Oranje wereldkampioen wordt. Verder beginnen Nederlanders nog meer over Oranje en het WK te praten. 49 Pct doet dit minimaal 1 keer per week en 16 pct praat al dagelijks over Oranje. De Vuvuzela irriteert steeds meer mensen. 70 Pct van de bevolking ergert zich aan de toeters en is blij dat de NOS het stadiongeluid voor de tv al heeft aangepast.
Het aantal commerciële Oranje en WK acties is wederom fors gestegen en bereikt een historisch hoogtepunt ten opzichte van het WK in 2006 en het EK in 2008. Met name de supermarkten zijn actiever dan ooit.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid