Overslaan en naar de inhoud gaan

Oranje Index naar recordhoogte

De Nederlandse WK koorts heeft een absoluut hoogtepunt bereikt terwijl het toernooi pas net is begonnen,
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De publiciteit rondom Oranje is explosief gestegen en het aantal commerciële activiteiten rondom een groot eindtoernooi is nog nooit groter geweest dan op dit moment. Na de gewonnen wedstrijd van maandag tegen Denemarken is de Oranje Index gestegen tot een absoluut record van 1143.

related partner content for mobile comes here

Dit blijkt uit het meest recente onderzoek, een initiatief van TBWA\BEC in samenwerking met Trendbox en BNR Nieuwsradio. Het Oranje Index onderzoek meet in de komende periode de oranjebeleving rondom het WK Voetbal 2010. Het indexcijfer wordt berekend op basis van vier indicatoren die regelmatig zullen worden gemeten. Deze zijn: de opinie en het gedrag van consumenten, de commerciële activiteiten rondom Oranje en het WK, de publicitaire aandacht voor Oranje en het WK en de opinie van een panel

van vooraanstaande marketing- en voetbalexperts.

Uit het onderzoek blijkt dat inmiddels 10 pct van de Nederlanders denkt dat Oranje wereldkampioen wordt. Verder beginnen Nederlanders nog meer over Oranje en het WK te praten. 49 Pct doet dit minimaal 1 keer per week en 16 pct praat al dagelijks over Oranje. De Vuvuzela irriteert steeds meer mensen. 70 Pct van de bevolking ergert zich aan de toeters en is blij dat de NOS het stadiongeluid voor de tv al heeft aangepast.

Het aantal commerciële Oranje en WK acties is wederom fors gestegen en bereikt een historisch hoogtepunt ten opzichte van het WK in 2006 en het EK in 2008. Met name de supermarkten zijn actiever dan ooit.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in