Smartphone-gebruik in West-Europa onderzocht


Digitaal bureau iProspect onderzocht samen TNS Nipo het smartphone-gebruik in West-Europa. Specifiek werd gekeken naar de houding en het gedrag van smartphone-gebruikers wat betreft search en display-advertising, tijdens het mobiel browsen en shoppen.
De onderzoekers ondervroegen smartphonegebruikers in vijf landen: 2600 respondenten in Duitsland, Spanje, Nederland, Groot-Brittannië en Zweden.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe resultaten bevatten insights die zaken bevestigen die al bekend waren, maar het onderzoek geeft volgens iProspect ook nuttige nieuwe resultaten.
Een aantal voorbeelden:
- Smartphonegebruik is redelijk stabiel gedurende dag, met een kleine piek gedurende de ochtendspits & ’s avonds.
- De smartphone is het favoriete device om te browsen naar privézaken op het werk. Binnenshuis is dit met name voor de televisie.
- Wanneer smartphonegebruikers ook een tablet hebben, is deze favoriet om te browsen voor de televisie. Tijdens vakanties heeft de tablet ook de hoogste voorkeur.
- Zoeken met een zoekmachine heeft de hoogste voorkeur tijdens browsen en shoppen op mobiel. Een aankoop doen heeft de laagste voorkeur. Dit doen mensen nog altijd het liefst via een desktop.
- Mobiele klikpercentages liggen hoger dan op de desktop – 89 procent geeft aan tijdens de laatste 10 mobiele browse-sessies op zijn minst 1 keer op een natuurlijke link in een zoekmachine te hebben geklikt. Voor search advertenties is dit 64 procent, voor banners 41 procent.
- 39 procent geeft aan een actie (conversie) te doen naar aanleiding van een klik op een natuurlijke link binnen de zoekmachine (ondanks het feit dat een aankoop doen de minst geprefereerde actie is op een smartphone). Voor searchadvertenties is dat 22 procent, voor banners 23 procent.
- 61 procent van de consumenten die een mobiel-onvriendelijke website bezoekt, surft door naar de site van de concurrent.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid