Overslaan en naar de inhoud gaan

Smartphone-gebruik in West-Europa onderzocht

Digitaal bureau iProspect onderzocht samen TNS Nipo het smartphone-gebruik in West-Europa. Specifiek werd gekeken naar de houding en het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Digitaal bureau iProspect samen TNS Nipo het smartphone-gebruik in West-Europa. Specifiek werd gekeken naar de houding en het gedrag van smartphone-gebruikers wat betreft search en display-advertising, tijdens het mobiel browsen en shoppen.

related partner content for mobile comes here

De onderzoekers ondervroegen smartphonegebruikers in vijf landen: 2600 respondenten in Duitsland, Spanje, Nederland, Groot-Brittannië en Zweden.

De resultaten bevatten insights die zaken bevestigen die al bekend waren, maar het onderzoek geeft volgens iProspect ook nuttige nieuwe resultaten.

Een aantal voorbeelden:

- Smartphonegebruik is redelijk stabiel gedurende dag, met een kleine piek gedurende de ochtendspits & ’s avonds.

- De smartphone is het favoriete device om te browsen naar privézaken op het werk. Binnenshuis is dit met name voor de televisie.

- Wanneer smartphonegebruikers ook een tablet hebben, is deze favoriet om te browsen voor de televisie. Tijdens vakanties heeft de tablet ook de hoogste voorkeur.

- Zoeken met een zoekmachine heeft de hoogste voorkeur tijdens browsen en shoppen op mobiel. Een aankoop doen heeft de laagste voorkeur. Dit doen mensen nog altijd het liefst via een desktop.

- Mobiele klikpercentages liggen hoger dan op de desktop – 89 procent geeft aan tijdens de laatste 10 mobiele browse-sessies op zijn minst 1 keer op een natuurlijke link in een zoekmachine te hebben geklikt. Voor search advertenties is dit 64 procent, voor banners 41 procent.

- 39 procent geeft aan een actie (conversie) te doen naar aanleiding van een klik op een natuurlijke link binnen de zoekmachine (ondanks het feit dat een aankoop doen de minst geprefereerde actie is op een smartphone). Voor searchadvertenties is dat 22 procent, voor banners 23 procent.

- 61 procent van de consumenten die een mobiel-onvriendelijke website bezoekt, surft door naar de site van de concurrent.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in