Avond v/d commercial NFF: reclame voor reclame
Na afloop van de Avond van de Reclame tijdens het Nederlands Film Festival werd duidelijk hoeveel mensen uit het vak de uitverkochte zaal hadden gevuld. Je hoefde alleen maar de mensen te tellen die in de foyer bleven hangen. De rest was alweer door naar een andere lezing, voorstelling of uitreiking. Dat maakte deze twee uur precies wat reclame volgens Lode Schaeffer zou moeten zijn; een welkome onderbreking.
Een onderbreking die het niveau van een gemiddeld reclameblok gelukkig ruimschoots oversteeg. De filmmakers en -liefhebbers die op de avond waren afgekomen, wat gelukkig een grotere groep was dan die die na afloop de foyer niet wilde verlaten, werden getrakteerd op een lange, maar goede reclame voor reclame. Lode Schaeffer (Indie) begeleidde jakhals Isolde Hallensleben in haar interviews met Diederick Koopal (TBWA/Neboko), Erik Verheijen (Wieden & Kennedy) en regisseurs Jonathan Herman en Matthijs van Heijningen Jr. (Bonkers).
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaMet bevlogen betogen over trouw blijven aan je idee en anekdotes over shoots met verwende Hollywoodsterren werd de zaal steeds enthousiaster over reclame, toch een beetje het buitenbeentje op dit festival. Maar ook de filmpjes die de gasten hadden meegenomen waren een succes. Uit de reacties op de Canal+ reclames van van Heijningen Jr. of op een van de heinekencommercials van Koopal bleek dat je een zaal jonge filmliefhebbers ook in 30 seconden op het puntje van hun stoel kan krijgen.
Gelukkig maar. Want zoals Schaeffer en Koopal al opmerkten, reclame is een persoonlijk vak dat wordt gemaakt door het talent. En nieuw talent is hard nodig om ooit de schoenen van de gasten van deze avond te vullen. Hopen dat deze reclame heeft gewerkt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid