Tijdschriften van invloed op keuzeproces vakantie 50+
Printreclames van reisorganisaties scoren vooral hoog op herkenbaarheid: 35 procent van de 50-plussers geeft aan zich te herkennen in de voorgelegde printadvertenties. Internet wordt vooral gebruikt tijdens de oriëntatiefase en minder tijdens de boekingsfase, zo blijkt uit onderzoek ‘Vakantiegedrag 50-plussers’ van het Familie Kenniscentrum (FKC).
Herhalingsbezoek speelt een belangrijke rol in het keuzeproces voor een vakantiebestemming. Televisieprogramma’s en speciaal aanbevolen reizen door televisieomroepen hebben minder grote invloed op het keuzeproces dan beoordelingen op recensiesites en artikelen in tijdschriften. 55 procent van de 50-plussers zou zeker of waarschijnlijk een reis bij een reisorganisatie boeken als de organisatie goed wordt beoordeeld op recensiesites. De meest bezochte beoordelingssite is Zoover.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaDe printadvertenties van Oostenrijks Toeristenbureau, DFDS Seaways, Djoser, Drietour, Freetime Company, Goed Idee Reizen, Hotel ’t Kruisselt, Landal Greenparcs, Hotel Grossfeld, Pharos en Visit Luxembourg zijn in dit onderzoek door 50-plussers beoordeeld. De advertentie van DFDS Seaways scoort het hoogst omdat men het vooral herkenbaar (28 procent), leuk (23 procent) en enthousiasmerend (20 procent) vindt. De reclame van Landal Greenparcs scoort vooral hoog op herkenbaarheid (49 procent).
Het onderzoek is uitgevoerd in juli 2012 door onderzoeksbureau Veldkamp in opdracht van het FKC onder 534 50-plussers.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid