Overslaan en naar de inhoud gaan

Tijdschriften van invloed op keuzeproces vakantie 50+

Tijdschriften en recensiesites hebben grotere invloed op het keuzeproces van vakanties dan televisieprogramma’s en speciaal aanbevolen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Printreclames van reisorganisaties scoren vooral hoog op herkenbaarheid: 35 procent van de 50-plussers geeft aan zich te herkennen in de voorgelegde printadvertenties. Internet wordt vooral gebruikt tijdens de oriëntatiefase en minder tijdens de boekingsfase, zo blijkt uit onderzoek ‘Vakantiegedrag 50-plussers’ van het (FKC).

related partner content for mobile comes here

Herhalingsbezoek speelt een belangrijke rol in het keuzeproces voor een vakantiebestemming. Televisieprogramma’s en speciaal aanbevolen reizen door televisieomroepen hebben minder grote invloed op het keuzeproces dan beoordelingen op recensiesites en artikelen in tijdschriften. 55 procent van de 50-plussers zou zeker of waarschijnlijk een reis bij een reisorganisatie boeken als de organisatie goed wordt beoordeeld op recensiesites. De meest bezochte beoordelingssite is Zoover.

De printadvertenties van Oostenrijks Toeristenbureau, DFDS Seaways, Djoser, Drietour, Freetime Company, Goed Idee Reizen, Hotel ’t Kruisselt, Landal Greenparcs, Hotel Grossfeld, Pharos en Visit Luxembourg zijn in dit onderzoek door 50-plussers beoordeeld. De advertentie van DFDS Seaways scoort het hoogst omdat men het vooral herkenbaar (28 procent), leuk (23 procent) en enthousiasmerend (20 procent) vindt. De reclame van Landal Greenparcs scoort vooral hoog op herkenbaarheid (49 procent).

Het onderzoek is uitgevoerd in juli 2012 door onderzoeksbureau Veldkamp in opdracht van het FKC onder 534 50-plussers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in