Overslaan en naar de inhoud gaan

Samsung groeit met smartphones in Europa

Onderzoek van Adobe in Europa laat zien dat inmiddels bijna 30 procent van het mobiele internetverkeer via smartphones afkomstig is van een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo is te lezen in Adobe’s jaarlijkse , een onderdeel van de Adobe Digital Index.

related partner content for mobile comes here

Adobe keek wereldwijd naar het websitebezoek van 150.000 consumenten, en onderzocht 19 Europese landen.

De belangrijkste bevindingen: het webverkeer via Samsung smartphones is afgelopen jaar met 9 procent gestegen, terwijl in de VS Apple's iOS juist weer terrein wint.

Wat betekenen deze mobility-ontwikkelingen voor marketeers?

Samsung wint snel terrein in de Europese mobiele markt. Inmiddels is bijna 30 procent van het mobiele internetverkeer via smartphones afkomstig van een Samsung-toestel. De groeiende populariteit van Samsung gaat echter niet ten koste van Apple. iPhones zijn verantwoordelijk voor 48 procent van het totale internetverkeer via smartphones. Een groei van 4 procent ten opzichte van 2012. HTC staat in de meeste Europese landen op de derde plaats.

iOS & Android

Gekeken naar de populairste besturingssystemen is duidelijk dat de consolidatie zich voortzet. iOS en Android hebben respectievelijk 4 procent en 1 procent aan marktaandeel gewonnen en zijn gezamenlijk verantwoordelijk voor meer dan 90 procent van het internetverkeer via smartphones.

Windows Phone is slechts verantwoordelijk voor 2 procent van het totale verkeer binnen Europa.

In de Verenigde Staten is Apple's iOS verantwoordelijk voor 50 procent van het internetverkeer via smartphones. iOS is hiermee Android weer gepasseerd na in 2012 de koppositie te zijn kwijtgeraakt.

Belangrijkste reden voor de hernieuwde groei van iOS is het in de markt zetten van de iPhone door enkele grote telecomoperators in de VS.

Tablet

In de tabletmarkt is Apple nog steeds heer en meester. De iPad is gemiddeld in Europa, de VS, Japan en China verantwoordelijk voor ongeveer 80 procent van het tablet-internetverkeer.

Wat daarnaast opvalt is dat het internetverkeer via tablets harder groeit dan het internetverkeer via smartphones.

Meer mobile nieuws vind je op zusterblog

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in