Overslaan en naar de inhoud gaan

Richtlijnen voor duurzaamheidsverslaggeving beschikbaar

Op het 4de Nationaal Sustainability Congres Ernst Ligteringen, algemeen directeur van het Global Reporting Initiative (GRI), de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het GRI is een langlopend, internationaal initiatief van vele belanghebbenden met een onafhankelijke instelling in Amsterdam. De missie is het ontwikkelen en verspreiden van mondiaal toepasbare richtlijnen voor duurzaamheidsverslaggeving voor vrijwillig gebruik door organisaties die rapporteren over economische, milieu en sociale aspecten van hun activiteiten, producten en services. GRI heeft als doel om duurzaamheidsverslaggeving aanvullend op een vergelijkbaar niveau te brengen als financiële verslaggeving .

related partner content for mobile comes here

De meest recente versie van de Richtlijnen zijn het resultaat van drie jaren testen en corrigeren door honderden belanghebbenden vanuit de gehele wereld. Vertegenwoordigers van bedrijfsleven, sociale en milieujuridische groeperingen, accountants associaties, werknemers, overheid, de financiële wereld en anderen participeerden in werkgroepen en pilots om indicatoren en gerelateerde inhoud te ontwikkelen voor de Richtlijnen. DHV Adviesgroep Duurzaam ondernemen uit Amersfoort, coördineerde de vertaling.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in