Overslaan en naar de inhoud gaan

Waarschuwing Omnicom over banen

Omnicom, een van ’s wereld grootste reclameholdings, heeft gewaarschuwd dat het personeelsbestand in Europa misschien moet worden…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens persbureau Brandweek zijn er geen aantallen genoemd door de Amerikaanse gigant, bekend van bureaunetwerken als TBWA, BBDO en DDB en mediabureaunetwerk OMD. De opmerking wordt als verrassend ervaren aangezien Omnicom vorig jaar slaagde om zijn winst op te vijzelen met 9,8 pct tot 643 miljoen dollar. Financieel directeur Randall Wisenburger vertelde beleggers dat Omnicom extra voorzichtig te werk zou gaan in Europa gezien de hoge kosten om daar van personeel af te komen.

related partner content for mobile comes here

Op dezelfde bijeenkomst heeft topman John Wren gemeld dat de impact van een oorlog in Irak op de reclamesector van beperkte duur zal zijn. Los daarvan is hij optimistisch gestemd over de vooruitzichten voor zijn branche eind dit jaar en volgend jaar.

Tegelijkertijd meldt Adweek geruchten dat topman John Dooner van de andere grote Amerikaanse holding IPG zou aftreden, om weer terug te keren naar McCann-Erickson, een van de netwerken. Als opvolger wordt David Bell genoemd. De reden wordt niet genoemd en IPG gaf geen commentaar. IPG is op de Amerikaanse beurs in de moeilijkheden geraakt nadat bij McCann onregelmatigheden in de boekhouding waren ontdekt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in