Overslaan en naar de inhoud gaan

Heidman van RetailNetwork: winkels moeten merken worden

Tom Heidman, (ex-Albert Heijn en nu directievoorzitter van Retail Network met winkels als Perry Sport, Scapino, Hans Anders en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hij vindt de verschillen met de foodwereld erg groot: ‘De nonfood-sector is meer producentengericht. Niet de klant maar de branche bepaalt voornamelijk welke kleur jurken en broeken er in de rekken hangen.’ Bij Albert Heijn ging dat anders, aldus Heidman. Als er veel Perla-koffie verkocht wordt dan zorgt de supermarkt er voor dat de schappen de volgende dag weer volstaan met Perla. Die instelling wil hij er bij de tien winkelformules van Retail Network ook in krijgen. Hij wil ook dat bijvoorbeeld Prenatal niet alleen baby-producten verkoopt, maar ook aan kinderopvang en cursussen denkt. Zodat de formule meer voor de mensen gaat leven en een merk wordt. Perry Sport is volgens Heidman al verder op dit gebied.

related partner content for mobile comes here

Heidman wil de omzet van Retail Network op deze manier binnen een paar jaar verdubbelen. Binnen vier tot zes jaar volgt dan ook een beursgang. Retail Network, dat het afgelopen jaar een aantal winkelformules van KBB kocht, is in handen van investeringsmaatschappij CVC en van de 200 managers van de 10 formules.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in