Heidman van RetailNetwork: winkels moeten merken worden


Hij vindt de verschillen met de foodwereld erg groot: ‘De nonfood-sector is meer producentengericht. Niet de klant maar de branche bepaalt voornamelijk welke kleur jurken en broeken er in de rekken hangen.’ Bij Albert Heijn ging dat anders, aldus Heidman. Als er veel Perla-koffie verkocht wordt dan zorgt de supermarkt er voor dat de schappen de volgende dag weer volstaan met Perla. Die instelling wil hij er bij de tien winkelformules van Retail Network ook in krijgen. Hij wil ook dat bijvoorbeeld Prenatal niet alleen baby-producten verkoopt, maar ook aan kinderopvang en cursussen denkt. Zodat de formule meer voor de mensen gaat leven en een merk wordt. Perry Sport is volgens Heidman al verder op dit gebied.
Heidman wil de omzet van Retail Network op deze manier binnen een paar jaar verdubbelen. Binnen vier tot zes jaar volgt dan ook een beursgang. Retail Network, dat het afgelopen jaar een aantal winkelformules van KBB kocht, is in handen van investeringsmaatschappij CVC en van de 200 managers van de 10 formules.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid