Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclame voor Britse abortusklinieken toegestaan

Reclamewaakhonden in Groot-Brittannië veranderen regels. Daaruit volgt onder meer dat zwangerschapsadviesbureaus reclame mogen maken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat heeft de krant The Independent donderdag gemeld. De Britse reclamecodecommissies keken opnieuw naar 2500 regels en meer dan vierhonderd wetten, gedurende achttien maanden. Ook voor het adverteren voor condooms en alternatieve geneesmiddelen versoepelden de commissies de regels. Striktere eisen daarentegen stelden zij aan reclames voor milieuonvriendelijke producten en computerspelletjes voor kinderen.

related partner content for mobile comes here

Herziening van de regels met betrekking tot abortusklinieken zijn in lijn met de pogingen van de regering om het aantal tienerzwangerschappen terug te dringen. In Groot-Brittannië raken 42 van de duizend meisjes onder de 18 jaar zwanger, het hoogste percentage in Europa.

De reorganisatie van de advertentiemarkt is echter niet specifiek op dit maatschappelijk probleem gericht. De nieuwe regels worden voor twaalf weken uitgeprobeerd, daarna volgt een evaluatie. Als alles goed gaat zullen de veranderingen volgend jaar ingaan. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in