Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclame moet kassa doen rinkelen

In zulke economisch spannende tijden als nu is het belangrijk te weten wat al die reclame nu eigenlijk oplevert. Want de kassa moet wel…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reclame is onderdeel van de bedrijfsvoering. Dus moet het, net als ander bedrijfsmatige activiteiten, gewoon op zijn zakelijke merites beoordeeld worden. Maar dat gebeurt nog veel te weinig, meent het Duitse Institut für Markentechnik. Reclame wordt te vaak als franje gezien en aan de hand van vage maatstaven beoordeeld. En dat terwijl een nuchtere beoordeling wel degelijk tot de mogelijkheden behoort en helemaal niet zo ingewikkeld hoeft te zijn. Zo’n beoordeling begint met het vaststellen van de genetische code van het merk. Wat zijn de basiswaarden? Waar staat het merk voor? Daarna dient de gewenste eindsituatie te worden omschreven. Waar wil de adverteerder met zijn merk naar toe? Wat moet de consument er straks over gaan denken? Zijn de begin- en eindsituatie bepaald en is de doelgroep duidelijk omschreven, dan wordt de route uitgestippeld die gevolgd moet worden om het gewenste resultaat te bereiken. Aan het einde van het verhaal is het tijd om de balans op te maken. Wat heeft de reclame bijgedragen aan de omzet? Aan alle elementen tijdens het proces - van de keuze van de kanalen en de creatieve invulling van de campagne tot het design van het product - kunnen parameters worden gekoppeld. Zo blijkt uiteindelijk in hoeverre de investeringen in reclame ook resultaat opleveren.

related partner content for mobile comes here

Bron: Marketingjournal

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in