Overslaan en naar de inhoud gaan

Radio is meer dan behang

Radio wordt met meer aandacht beluisterd dan vaak wordt aangenomen, blijkt uit onderzoek in opdracht van de Ster.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het ‘achtergrondimago’ van radio is volgens Ster dan ook niet altijd terecht. Ruim eenderde (37 procent) van de totale radiozendtijd wordt met (zeer) veel aandacht beluisterd. Slechts 12 procent wordt met weinig/geen aandacht beluisterd. De mate van aandacht is onder meer afhankelijk van de zender, de luisterplaats, de leeftijd van de luisteraar, dag van de week en tijdvak.

related partner content for mobile comes here

De locatie waar men luistert heeft effect op aandacht. In de auto wordt met de meeste aandacht naar de radio geluisterd. Over het algemeen luistert de groep 20-34 jaar met wat minder aandacht naar de radio. Het aandachtsniveau van de groep 35-49 jaar zit rond de gemiddelde score. De groep 50 jaar en ouder luistert met meer dan gemiddelde aandacht naar radio.

In totaal hebben ruim 1.400 respondenten gedurende vier weken een dagboek op internet ingevuld, waarin ze per uur aan hebben gegeven naar welke zender ze hebben geluisterd en met welke mate van aandacht. Het onderzoek is uitgevoerd door Intomart GfK in maart/april 2005.

Bron: Mediaonderzoek.nl

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in