Radio is meer dan behang


Het ‘achtergrondimago’ van radio is volgens Ster dan ook niet altijd terecht. Ruim eenderde (37 procent) van de totale radiozendtijd wordt met (zeer) veel aandacht beluisterd. Slechts 12 procent wordt met weinig/geen aandacht beluisterd. De mate van aandacht is onder meer afhankelijk van de zender, de luisterplaats, de leeftijd van de luisteraar, dag van de week en tijdvak.
De locatie waar men luistert heeft effect op aandacht. In de auto wordt met de meeste aandacht naar de radio geluisterd. Over het algemeen luistert de groep 20-34 jaar met wat minder aandacht naar de radio. Het aandachtsniveau van de groep 35-49 jaar zit rond de gemiddelde score. De groep 50 jaar en ouder luistert met meer dan gemiddelde aandacht naar radio.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn totaal hebben ruim 1.400 respondenten gedurende vier weken een dagboek op internet ingevuld, waarin ze per uur aan hebben gegeven naar welke zender ze hebben geluisterd en met welke mate van aandacht. Het onderzoek is uitgevoerd door Intomart GfK in maart/april 2005.
Bron: Mediaonderzoek.nl
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid