Tchibo en Total breiden samenwerking uit
Beide partijen spreken over ‘een perfecte samenwerking’. ‘Total is gefocust op food services. Binnen deze strategische keuze speelt koffie een heel belangrijke rol in Nederland. Na een uitgebreide testfase hebben wij in Tchibo de optimale partner gevonden om onze klanten een perfecte kwaliteit koffie aan te bieden. De cijfers laten zien dat dit de juiste keuze is geweest voor deze categorie’, aldus Ulrich Knieling, Manager Shop, Food & Services bij Total.
Welke cijfers dat dan zijn, blijft overigens ongewis. Tchibo is relatief onbekend op de Nederlandse markt, maar staat op de vijfde plaats van de grootste koffieproducenten wereldwijd en is marktleider in koffie in Duitsland, Oostenrijk, Polen, Tsjechië en Hongarije.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis
Tchibo is in 1949 in Duitsland opgericht. Het merk is van oorsprong bekend geworden door het koffiemerk en koffiebars, maar langzamerhand is de traditionele Tchibo koffiewinkel uitgegroeid tot retailer in lifestyleproducten en mode.
Tchibo is inmiddels een grote retailer met een jaaromzet van 3,774 miljard euro. Het bedrijf heeft meer dan 12.000 medewerkers. Elke woensdag wisselt het Tchibo non food assortiment, dat altijd in het teken staat van een specifiek thema. Tchibo heeft internationaal meer dan 60.000 outlets (shop-in-shops in supermarkten en warenhuizen) en bovendien 1000 winkels in Duitsland, Engeland, Oostenrijk, Zwitserland, Tsjechië en Nederland.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid