Cygnus X-3 wint Cannes Dove Award


Tijdens het afgelopen Cannes Advertising Festival was er de Act Responsible Exhibition: Great Ads for a Better Future, een selectie van meer dan 300 campagnes uit 32 landen in 5 verschillende continenten. De tentoonstelling werd georganiseerd in samenwerking met AdForum en het United Nations Environment Programme.
Bezoekers van deze tentoonstelling konden hun stem uitbrengen op hun favoriete campagne. Hieruit werden uiteindelijk 6 Cannes Dove Awards winnaars gekozen (3 voor printuitingen, 3 voor tv-commercials). In de categorie tv-commercials viel Cygnus X-3 Amsterdam in de prijzen. Bernard Brochant, burgemeester van Cannes (en voormalig voorzitter van DDB Worldwide) was personlijk zo geraakt door de commercial van Cygnus X-3 dat hij deze wil gebruiken om dit onderwerp in Zuid-Frankrijk aan de kaak te stellen.
Het goud werd gewonnen door DM9/DDB uit Brazilië, het zilver door het Franse bureau Hémisphère. Winnaars in de printcategorie waren FCB Portugal, CLM BBDO Sydney en Ogilvy New York.
Voor meer informatie over de tentoonstelling: Adforum.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid