Overslaan en naar de inhoud gaan

Rabobank, Ogilvy & Mather en Terre des Hommes lanceren ‘Tehuisdoos’

De organisaties roepen iedereen die binnenkort gaat verhuizen op om ongebruikte spullen te verzamelen in deze speciale verhuisdoos die te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De gedoneerde spullen worden vervolgens verkocht in de 42 Terre des Hommes winkels verspreid door heel Nederland. Zo geven we mooie spullen een tweede kans, is het idee, en met de opbrengsten helpen we Terre des Hommes in de strijd tegen wereldwijde kinderuitbuiting.

related partner content for mobile comes here

De ‘Tehuisdoos’ maakt deel uit van de Wonen-campagne van Rabobank, de grootste hypotheekverstrekker van Nederland.

Onderzoek

Uit onderzoek van GfK naar opgeslagen, niet gebruikte spullen en weggeefgedrag, blijkt dat veel waardevolle spullen verloren gaan, elke dag dat er honderden mensen verhuizen in Nederland.

51% van de Nederlandse gezinnen geeft aan ongebruikte spullen weg te gooien in plaats van deze in te leveren voor hergebruik. Dit betekent 13 miljoen vuilniszakken per jaar, gevuld met boeken, muziekinstrumenten en kleding waar niks meer mee gedaan wordt.

Albert Jaap van Santbrink, directeur van Terre des Hommes, is blij met het maatschappelijk initiatief van de Rabobank: ´Onze winkels krijgen hiermee een nieuwe impuls. Ze kunnen spullen die waarde hebben tegen een scherpe prijs verkopen. Met de opbrengst kunnen we kinderen die worden uitgebuit een veilige plek geven.’

Voor de lancering van dit speciale project maakte Ogilvy Amsterdam in opdracht van de Rabobank en Terre des Hommes deze film:

;Tehuisdoos&; NL

Credits

Klant: Rabobank Nederland - Rob Luters, Marianne Bruijn

Partner: Terre des Hommes – Harald de Boer, Sander Hanenberg

Bureau: Ogilvy & Mather Amsterdam

Creatie: Jurriaan Noij, Marco de Jong, Darre van Dijk, Martijn de Jong

Packaging Design: Esra Bueyuekdoganay

Productie: Jacqueline Castricum, Christel Hofstee, Pieter Bokhorst

Account: Annelouk Kriele, Huib Koch, Ester Flinkenflogel

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in