QR-code Case ANWB


[Frans Hendrikx]
In de Wintersalebrochure van de ANWB wordt een QR-code gebruikt die rechtstreeks verbindt met een app. Met die app kun je gebaseerd op de leeftijd van de auto snel een pechprognose voorgeschoteld krijgen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMet de tips op de site, kan de kans op autopech worden verkleind. Een nuttige en eenvoudige tool die veel waarde toevoegt aan de advertentie in de folder. Het wervende karakter van de site vergroot de reikwijdte van de folder aanzienlijk en sluit perfect aan bij de doelstelling van de advertentie: Toegevoegde waarde leveren aan leden en prospects, direct nieuwe leden werven en ANWB diensten verkopen.
Via de app kan informatie worden ingewonnen, diensten aangeschaft en een link met de ANWB Twitter- of facebook pagina worden gelegd.
De QR-code maakt het vooral smartphonegebruikers gemakkelijk, want intoetsen van de www.pechprognose.nl URL is voor de meeste bezitters van een smartphone een drempel die niet wordt genomen. Geen contactmomenten verliezen, dat heeft de ANWB goed begrepen. Door het toepassen van de QR-code in de folder wordt een brug geslagen naar meervoudige content en snijdt het communicatiemes aan meerdere kanten. Deze ANWB case is een goed voorbeeld van de waarde die de QR-code kan hebben in gedrukte media. Die meerwaarde wordt echter nog te weinig onderschreven door media-exploitanten en adverteerders. Hierdoor worden kansen gemist om de interactieve dialoog met de mobiele consument aan te gaan.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid