Overslaan en naar de inhoud gaan

QR-code Case ANWB

Dikke pech als je een advertentie verknoeid met een QR-code die nergens toe leidt. De ANWB zal dat niet overkomen. De vertegenwoordiger…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

[Frans Hendrikx]

related partner content for mobile comes here

In de Wintersalebrochure van de ANWB wordt een QR-code gebruikt die rechtstreeks verbindt met een app. Met die app kun je gebaseerd op de leeftijd van de auto snel een pechprognose voorgeschoteld krijgen.

Met de tips op de site, kan de kans op autopech worden verkleind. Een nuttige en eenvoudige tool die veel waarde toevoegt aan de advertentie in de folder. Het wervende karakter van de site vergroot de reikwijdte van de folder aanzienlijk en sluit perfect aan bij de doelstelling van de advertentie: Toegevoegde waarde leveren aan leden en prospects, direct nieuwe leden werven en ANWB diensten verkopen.

Via de app kan informatie worden ingewonnen, diensten aangeschaft en een link met de ANWB Twitter- of facebook pagina worden gelegd.

De QR-code maakt het vooral smartphonegebruikers gemakkelijk, want intoetsen van de URL is voor de meeste bezitters van een smartphone een drempel die niet wordt genomen. Geen contactmomenten verliezen, dat heeft de ANWB goed begrepen. Door het toepassen van de QR-code in de folder wordt een brug geslagen naar meervoudige content en snijdt het communicatiemes aan meerdere kanten. Deze ANWB case is een goed voorbeeld van de waarde die de QR-code kan hebben in gedrukte media. Die meerwaarde wordt echter nog te weinig onderschreven door media-exploitanten en adverteerders. Hierdoor worden kansen gemist om de interactieve dialoog met de mobiele consument aan te gaan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in