Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Prijs wijn belangrijker dan trendy wijnetiket’

20 procent laat zich leiden door een kek wijnetiket.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit een consumentenonderzoek onder 3.000 consumenten van De Wijnbeurs. Een vijfde van de respondenten koopt wel eens een flesje op basis van het etiket.

related partner content for mobile comes here

De Nederlandse consument blijkt nog altijd de meeste waarde te hechten aan een goede prijs-kwaliteitverhouding.

Werner Bouwknegt van De Wijnbeurs meent dat de wijnenquête laat zien dat de consument niet zo ongevoelig is voor het wijnetiket.

‘Steeds meer wijnhuizen ontwerpen tegenwoordig trendy etiketten om de consument mee te verleiden.  Maar als er al naar wordt gekeken in de winkelschappen, dan geeft bijna 80 procent aan een voorkeur te hebben voor een klassiek wijnetiket met bijvoorbeeld een chateau, in plaats van hippe symbolen, logo’s of tekeningen’, aldus Bouwknegt.

Bijna 75 procent vindt de prijs het belangrijkst voor de keuze, druivensoort en land van herkomst zijn voor 70 procent het belangrijkst.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in