Overslaan en naar de inhoud gaan

Plastic Held

Afvalscheiding in Nederland is een nieuwe weg ingeslagen: eind 2012 moet 42% van al het Nederlandse plastic verpakkingsafval efficiënt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Afvalscheiding in Nederland is een nieuwe weg ingeslagen: eind 2012 moet 42% van al het Nederlandse plastic verpakkingsafval efficiënt worden gerecycled. Met de campagne wordt dit gecommuniceerd.

related partner content for mobile comes here

In de staat een oranje plastic mannetje (hij luistert naar de naam Plastic Hero) centraal. De eerste week van de campagne dook het onooglijke mannetje op met de schijnbaar teasende tekst ‘Ik zit in je…’ Vervolgens moet de Plastic Hero ons allen overhalen om plastic verpakkingsafval apart in te leveren. Het bijbehorende credo is ‘Plastic afval kun je beter scheiden’.

Het voornaamste doel van de breed opgezette campagne is bewustwording. Met het oranje mannetje moet dat op een speelse manier gerealiseerd worden.

De campagne komt nogal rommelig over. Het mannetje lijkt onaf en de uitingen zijn weinig creatief en doen zelfs wat goedkoop aan. De website bevat bovendien wat fouten, zowel in de teksten als in betrouwbaarheid van de informatie.
Op de website staat bijvoorbeeld in de header een foto van Rotterdam. Dit is opvallend, aangezien er in Rotterdam nog plastic apart ingezameld wordt.

De grootste misser is wel dat de afzender totaal onduidelijk is. Wie wil graag dat we plastic apart inzamelen? Het blijken de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) en het Verpakkend Bedrijfsleven/Stichting Nedvang te zijn.

Door de uitstraling van de campagne en de onduidelijkheid betreft de afzender zou je bijna vermoeden dat het om een slecht geslaagde 1 april zou kunnen zijn. Wel een hele dure…

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in