Overslaan en naar de inhoud gaan

Peut-directeur: ‘Concurreren met goedkope labels Shell, BP of Esso’

De tankondernemers, verenigd onder het nieuwe merk ‘Peut’, hebben hun samenwerkingsverband opgezet uit onvrede over de leveranciers en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat verklaart Martijn van der Kolk, directeur van de CV De Vrije Pomp, dat Peut in de markt zette. ‘Tien jaar geleden was je als zelfstandige dealer nog partner van de leverancier, maar daar is steeds er meer afstand in gekomen. Het is erg verzakelijkt. De goedkopere stations die grote merken op de markt gebracht zijn direct gaan concurreren met dezelfde ondernemers die fors geld neerleggen om een bord van Shell, BP of Esso op te mogen hangen.’

Anders geblend
Van der Kolk geeft in met Tijdschrift voor Marketing aan dat het weinig uitmaakt wat er uiteindelijk onder de tankdop terecht komt: ‘De benzine die u en ik tanken, komt allemaal uit hetzelfde gebied. Het is misschien iets anders geblend, maar het is gewoon dezelfde peut, hetzelfde goedje. Ik denk wel dat we beter op de wensen van de consument kunnen inspelen. De ondernemers kunnen acties met elkaar kunnen bedenken en betere dienstverlening bieden aan hun klanten. Echt, zet een paar ondernemers bij elkaar en je hebt heel wat meer denkkracht en ervaring dan een afdeling marketing van zo’n groot merk.’


Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in