Pas op voor Google Panda 4.0 update
Google is al jaren bezig om de zoekresultaten van een zoekopdracht te optimaliseren. Eén van de optimalisaties is om ervoor te zorgen dat websites van lage kwaliteit geweerd worden in de resultaten of een lage ranking krijgen. In februari 2011 is hiervoor de eerste Panda update uitgebracht met dit als doel.
Google heeft in mei 2014 de Panda 4.0 update uitgebracht. Met deze update wil Google de volgende stap zetten in het bepalen van de kwaliteit van websites. Nu de update een maand online staat en een aantal websites ondertussen geïndexeerd zijn, blijkt dat deze update redelijk wat impact heeft op de ranking. Maar niet alleen op websites van slechte kwaliteit, maar ook op websites van goede kwaliteit.
Vacatures
Campagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en MilieuSenior PR & Communicatie Manager
Bobbery Amsterdam
Online staan al de verschillende discussies hierover. Lees bijvoorbeeld de blogpost van Joost die hier uitgebreid op in gaat en verschillende testen heeft uitgevoerd.
Hieruit blijkt dat dit te maken heeft met het feit dat deze websites Javascipt en CSS bestanden blokken voor de GoogleBot.
Hierdoor kan Google (claimt Google) niet een goed beeld krijgen van een website, waardoor de website bestempeld kan worden als een slechte website. Controleer daarom of je website goed geconfigureerd is voor de GoogleBot, om te voorkomen dat de website wegzakt in de ranking. Dit betekent dat de GoogleBot wel in de CSS en Javascript bestanden moet kunnen scannen.
Reacties:
Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.
Ja, ik wil lid wordenLog InOm een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid