Overslaan en naar de inhoud gaan

Paniekvoetbal bij Blokker leidde bijna tot terugdraaien 'Nieuwste Blokker'

Begin dit jaar heeft Blokker op het punt gestaan de vernieuwingsoperatie stop te zetten en het oude logo weer terug te halen.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Sprookje
De onrust die bijna leidden tot het terugdraaien van 'de Nieuwste Blokker', ontstond eind 2016, zo blijkt uit genoemde documenten. De resultaten van de vernieuwde formule vielen dusdanig tegen dat extra kapitaal benodigd was om de ombouwoperatie te voltooien. Het externe adviesbureau Eijsink Smeets, dat buiten medeweten van de directie om werd ingehuurd, noemde de strategie van de 'Nieuwste Blokker' 'een sprookje'.

Oude logo terug
Dat bureau adviseerde dan ook dat Blokker moest stoppen met ombouwen, zich weer vooral moest gaan richten op de winkels met het vertrouwde concept en dat zelfs het oude logo weer terug moest aan de gevels. 

Niet opgevolgd
EenVandaag meldt: 'De radicale ommezwaai zorgde voor grote spanningen in de top van het winkelbedrijf. Het advies is uiteindelijk niet opgevolgd. De vernieuwing van de Blokker-filialen wordt het komende jaar juist doorgezet.'

'Verdienste van de strategie'
Blokker-woordvoerder Sandra Maas zei in februari tegen Marketing Online dat er absoluut geen sprake van was dat de nieuwe formule zou worden stopgezet. De dramatische situatie waarin de uitrol zich ontwikkelde werd door Maas met de mantel der liefde bedekt. Ze zei destijds: 'De Nieuwste Blokker en het eigen huismerk hebben veel nieuwe bezoekers aangetrokken. Die vernieuwing en innovatie is een verdienste geweest van de strategie. Tegelijkertijd brengt onze analyse naar boven dat een aantal producten gemist worden door onze klanten.’

Nog ziek?
Marketingman Robert Bohemen, die een cruciale rol had in het uitdenken en uitrollen van de strategie, is nadat de paniek was uitgebroken aan de kant gezet. Maas meldde in februari dat hij ziek thuis zit. Of hij op het moment nog in dienst is bij Blokker is niet bekend. Op vragen wordt op dit ogenblik niet ingegaan door Blokker.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in