Overslaan en naar de inhoud gaan

Overwin vertrouwensbreuk in financiële sector met online communities

De financiële sector heeft de afgelopen jaren door meerdere incidenten zoals woekerpolis, recente kredietcrisis etc. een flinke deuk…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ook de weinig eenvoudige en weinig heldere producten (marktbreed) maken het de consument moeilijk om weloverwogen te kiezen.

related partner content for mobile comes here

Maar hoe kun je als financiële aanbieder zorgen voor herstel van het vertrouwen in je merk. In eerste instantie # moeten de producten en diensten helder en transparant worden.

Maar dit is niet voldoende om de kloof te overbruggen.

Online communities bieden uitkomst om het merk te versterken, voornamelijk op de vertrouwenscomponent en het mogelijk maken van keuze.

In deze communities is het vertrouwen in de medeconsument erg hoog en worden de producten en diensten voorzien van 'word to mouth' of ratings. Hierdoor creëer je inzichtelijkheid in de aangeboden dienst door waardering van medeconsumenten weer te geven.

En als het product ook voldoet aan de eisen van de consument; free publicity.

Gegeven is dat online communities steeds groter en belangrijker worden, maar welke invloed gaan deze communities uitoefenen en hoe kunnen ze bijdragen aan het versterken van je merk.

En de tweede vraag is of financiële aanbieders zich moeten aansluiten bij bestaande communities of zelf online communities moeten oprichten?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in