Overwin vertrouwensbreuk in financiële sector met online communities


Ook de weinig eenvoudige en weinig heldere producten (marktbreed) maken het de consument moeilijk om weloverwogen te kiezen.
Maar hoe kun je als financiële aanbieder zorgen voor herstel van het vertrouwen in je merk. In eerste instantie # moeten de producten en diensten helder en transparant worden.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMaar dit is niet voldoende om de kloof te overbruggen.
Online communities bieden uitkomst om het merk te versterken, voornamelijk op de vertrouwenscomponent en het mogelijk maken van keuze.
In deze communities is het vertrouwen in de medeconsument erg hoog en worden de producten en diensten voorzien van 'word to mouth' of ratings. Hierdoor creëer je inzichtelijkheid in de aangeboden dienst door waardering van medeconsumenten weer te geven.
En als het product ook voldoet aan de eisen van de consument; free publicity.
Gegeven is dat online communities steeds groter en belangrijker worden, maar welke invloed gaan deze communities uitoefenen en hoe kunnen ze bijdragen aan het versterken van je merk.
En de tweede vraag is of financiële aanbieders zich moeten aansluiten bij bestaande communities of zelf online communities moeten oprichten?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid