Nieuwe poll: kan het roer om bij de financiële marketeers?


Alfred Levi roept, in de loop naar de Nationale Dag Financiële Marketing, 3 december aanstaande, marketeers op om een leidende rol te nemen binnen hun bedrijven. Hij zegt onder andere: 'Het marketingvak zal voor financiële dienstverleners cruciaal zijn om heelhuids uit deze crisis te komen.'
'De productontwikkelaars zullen hun dominante rol kwijtraken. De tijd is voorbij dat zij producten mochten verzinnen en dat marketeers er een sausje overheen mochten doen om die producten aan de klant te kunnen slijten.'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSEn: 'Productontwikkeling moet nu ten dienste komen te staan van de marketeers. Zij krijgen een leidende rol in het beleid. Om te kunnen overleven zullen verzekeraars, banken en intermediair veel meer dan voorheen klanten moeten binden, behouden en werven.'
Productontwikkelaars en beleggers hebben jarenlang de dienst uitgemaakt bij banken, en dat moet nu dus anders, zo zegt Levi.
Maar? zijn financiële marketeers op dit moment eigenlijk wel in staat om het vak naar een hoger niveau te tillen?
Financiële aanbieders hadden voor de crisis los barstte, namelijk nog een groot probleem. De branche blijkt niet erg aantrekkelijk voor marketeers zelf.
Beginnend marketingtalent start liever ergens anders. En echte innovators werken meestal bij kleinere partijen als Binck, Alex of Boober.
De Nima-werkgroep Financiële Marketing timmert daarom al een tijdje hard aan de weg om het vak aantrekkelijker te maken.
Marketeers moeten dus de leiding nemen, maar komen ze op tijd met een reddingsplan, en lukt het ze om alle (bestuurs)neuzen 1 kant op te krijgen?
De stelling van deze week: Het roer moet om, maar zijn financiële marketeers tegen deze taak opgewassen?
Stem!
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid