Opta: KPN pikte klanten
Het telecombedrijf verplaatste klanten die belden via alternatieve aanbieders, zoals Tele2 of Pretium, zonder dat die klanten het zelf wilden, terug naar het eigen klantenbestand. Dat heet slamming.
De Opta heeft een steekproef gehouden van september tot december 2004. In die periode bleek dat 15,6 procent van de omschakelingen naar KPN door middel van slamming heeft plaatsgevonden, aldus NRC Handelsblad. De Opta noemt het ‘zeer zorgelijk en onwenselijk’. De toezichthouder onderzoekt nog of het KPN voor het slammen, wellicht door middel van een boete, kan bestraffen.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaBij slamming kan het gebeuren dat een Tele2-klant een rekening van KPN in de bus vindt. De afgelopen jaren kreeg de Consumentenbond veel klachten hierover, vertelt een woordvoerder. ‘Het is heel vervelend, want klanten moeten er zelf weer achteraan bellen om te zeggen: 'Ik ben helemaal geen klant van u'. Bedrijven die dat doen hopen natuurlijk dat sommige klanten het erbij laten zitten.' De bond krijgt klachten over KPN, maar ook over andere telecomaanbieders.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid