Overslaan en naar de inhoud gaan

Opta: KPN pikte klanten

Telecomaanbieder KPN heeft vorig jaar een groot aantal klanten op onrechtmatige wijze afgepakt van de concurrentie,zo blijkt uit een nog…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het telecombedrijf verplaatste klanten die belden via alternatieve aanbieders, zoals Tele2 of Pretium, zonder dat die klanten het zelf wilden, terug naar het eigen klantenbestand. Dat heet slamming.

related partner content for mobile comes here

De Opta heeft een steekproef gehouden van september tot december 2004. In die periode bleek dat 15,6 procent van de omschakelingen naar KPN door middel van slamming heeft plaatsgevonden, aldus NRC Handelsblad. De Opta noemt het ‘zeer zorgelijk en onwenselijk’. De toezichthouder onderzoekt nog of het KPN voor het slammen, wellicht door middel van een boete, kan bestraffen.

Bij slamming kan het gebeuren dat een Tele2-klant een rekening van KPN in de bus vindt. De afgelopen jaren kreeg de Consumentenbond veel klachten hierover, vertelt een woordvoerder. ‘Het is heel vervelend, want klanten moeten er zelf weer achteraan bellen om te zeggen: 'Ik ben helemaal geen klant van u'. Bedrijven die dat doen hopen natuurlijk dat sommige klanten het erbij laten zitten.' De bond krijgt klachten over KPN, maar ook over andere telecomaanbieders.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in