Overslaan en naar de inhoud gaan

Opnieuw geruchten over fusie Havas en Vivendi

Een fusie zou logisch zijn', zegt CEO Arnaud de Puyfontaine van Vivendi.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Ook topman Yannick Bolloré van Havas wakkerde de geruchten aan, zo meldt The Drum. Hij ging in op de uitspraak van De Puyfontaine: 'We hebben dezelfde aandeelhouder, zijn allebei actief in de communicatiebranche, content is belangrijk voor Havas en Vivendi is één van de betere contentproducenten en -distributeurs. Andersom zijn data en consumenteninzichten cruciaal voor Vivendi en daar is Havas expert in.'

Yannicks vader Vincent is sinds een paar jaar chairman bij Vivendi. Hij is de vroegere topman van de Franse communicatieholding en grootaandeelhouder. Toen hij drie jaar geleden chairman werd, waren er ook al geruchten over een fusie.

Havas is in Nederland actief met Havas Media en Havas Lemz. De Fransen werken wereldwijd al enige tijd aan een 'Together'-strategie om de diverse disciplines onder één dak te brengen, ook in Amsterdam.

Onder Vivendi vallen onder meer Canal+ Group, Universal Music, Ubisoft en Dailymotion.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in