Overslaan en naar de inhoud gaan

Heineken en regisseur Matthijs van Heiningen gaan over de top met ‘Trailblazers’

De video moet mannen uitdagen om het avontuur op te zoeken, oftewel: Heineken te proberen
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

In de nieuwe internationale campagne haalt Heineken alle special effects uit de kast. Het merk wil mannen aansporen om ‘het avontuur op te zoeken’ en doet dat door een voor hun bekende stad te veranderen in een uitdagende fantasiewereld.

related partner content for mobile comes here

Inspelen op lokale markten


De video ‘Trailblazers’ (bureau Publicis Italië met de Nederlandse regisseur Matthijs van Heiningen) maakt onderdeel uit van ‘Cities of the world’, een wereldwijde campagne die al vier jaar loopt. Met deze actie wil Heineken ‘met een internationale boodschap inspelen op lokale markten’. Dat vertelt Anuraag Trikha (wereldwijd verantwoordelijk voor communicatie rondom het merk) in magazine Campaign.

Campaign.

.

Trikha: ‘Op plekken waar Heineken niet zo bekend is, kiezen mensen eerder voor lokale, vertrouwde biermerken. Met deze campagne willen we de doelgroep uitdagen om het avontuur op te zoeken en iets nieuws te proberen.’

Romeinen, piraten en een ruimteschip


In de video zie je vrienden die samen uitgaan in hun stad. Een van de mannen daagt de rest uit om eens niet naar de stamkroeg te gaan, maar iets nieuws te proberen. Hij heeft een speciale uitnodiging van Heineken.

In de video zie je vrienden die samen uitgaan in hun stad. Een van de mannen daagt de rest uit om eens niet naar de stamkroeg te gaan, maar iets nieuws te proberen. Hij heeft een speciale uitnodiging van Heineken.

Zijn vrienden volgen hem en komen achtereenvolgens terecht in een Romeinse oorlog, op een piratenschip, op de Mount Everest en in de ruimte. Er zijn explosies, achtervolgingen en woeste golven. Het avontuur eindigt in een trendy bar.

Iedereen ziet een herkenbare stad


De video is te zien in landen waar Heineken minder bekend is: Canada, de Filipijnen, Rusland, Zuid-Afrika, Zweden, Jamaica en Vietnam. De video ziet er in elk land een beetje anders uit. De shots van de stad worden namelijk aangepast, zodat iedere nationaliteit een stad ziet die hij herkent.

De video is te zien in landen waar Heineken minder bekend is: Canada, de Filipijnen, Rusland, Zuid-Afrika, Zweden, Jamaica en Vietnam. De video ziet er in elk land een beetje anders uit. De shots van de stad worden namelijk aangepast, zodat iedere nationaliteit een stad ziet die hij herkent.

Lees meer over de

huidige campagne in Nederland.

.

 

Credits:
Bureau: Publicis Italy
Regisseur: Matthijs van Heijningen
Productiebureau: MJZ
Global Chief Creative Officer Publicis: Bruno Bertelli

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in