
Juridisch dienstverlener JuroFoon zag het aantal geschillen over online aankopen in het eerste kwartaal met 25 procent stijgen vergeleken met dezelfde periode een jaar eerder.
'Ondanks de vele waarschuwingen die worden gegeven, krijgen we een stijgend aantal vragen van consumenten die een aankoop hebben gedaan bij een niet bestaande internetwinkel of zijn opgelicht', zegt Koert Adriaans van de JuroFoon. De juridische adviesorganisatie krijgt jaarlijks meer dan 40.000 vragen te verwerken op het gebied van consumentenrecht.
Vacatures
Adviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeAllround Communicatieadviseur (28-32 uur)
CTGBVolgens de JuroFoon geven consumenten online vooral meer geld uit aan vakanties en elektronica. Ook zijn er steeds meer onderlinge transacties door particuliere verkoop van tweedehands producten. Het consumentenvertrouwen neemt toe, maar daarmee ook het aantal geschillen, constateert de juridisch dienstverlener.
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee