Overslaan en naar de inhoud gaan

Online miskopen nemen toe

Het aantal geschillen over aankopen via internet neemt met de aantrekkende economie toe.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Juridisch dienstverlener JuroFoon zag het aantal geschillen over online aankopen in het eerste kwartaal met 25 procent stijgen vergeleken met dezelfde periode een jaar eerder.

related partner content for mobile comes here

'Ondanks de vele waarschuwingen die worden gegeven, krijgen we een stijgend aantal vragen van consumenten die een aankoop hebben gedaan bij een niet bestaande internetwinkel of zijn opgelicht', zegt Koert Adriaans van de JuroFoon. De juridische adviesorganisatie krijgt jaarlijks meer dan 40.000 vragen te verwerken op het gebied van consumentenrecht.

Volgens de JuroFoon geven consumenten online vooral meer geld uit aan vakanties en elektronica. Ook zijn er steeds meer onderlinge transacties door particuliere verkoop van tweedehands producten. Het consumentenvertrouwen neemt toe, maar daarmee ook het aantal geschillen, constateert de juridisch dienstverlener.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in