Onderzoek: Meer dan 85 procent koopt online
Aan het onderzoek deden onder andere Yves Rocher, Otto, Expert, NTI en WE Fashion mee. Aan de 30.000 respondenten werd een aantal zeer specifieke vragen gesteld rondom het thema thuiswinkelen, in combinatie met sponsorvragen voor de deelnemende thuiswinkelbedrijven.
De resultaten:
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente Altena
- 85 procent van de deelnemers aan het onderzoek geeft aan in de afgelopen 12 maanden online te hebben gekocht.
- 35 procent van de deelnemers geeft aan minimaal 1x per maand online een aankoop te hebben gedaan in de afgelopen 12 maanden.
- 2,5 procent van de invullers geeft aan in de afgelopen 12 maanden nog geen online aankopen te hebben gedaan, maar dit in de toekomst wel van plan te zijn.
- 63 procent van de deelnemers geeft aan zich online te oriënteren bij de aankoop van elektronicaproducten. Alleen de leeftijdsgroep 60+ wijkt hier vanaf en oriënteert zich aanzienlijk minder online.
In het onderzoek komen ‘Kleding, Boeken, DVD’s en Reizen’ als meest gekochte productgroepen naar voren. Opvallend hierbij is dat mannen online aanzienlijk minder kleding kopen dan vrouwen en dat mannen online aanzienlijk meer computerproducten en elektronica kopen dan vrouwen.
Verder valt op dat de groep ‘Jonger dan 45’ aanzienlijk meer games online koopt dan de groep 45+; de groep 60+ aanzienlijk meer wijn online koopt dan de groep jonger dan 60; en de groep 60+ aanzienlijk minder kleding en minder CD’s en DVD’s online koopt dan de groep jonger dan 60 jaar.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid