Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoek: Meer dan 85 procent koopt online

In een recent online onderzoek van leadbedrijf Permission geeft meer dan 85 procent van de respondenten aan in de afgelopen 12 maanden een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Aan het onderzoek deden onder andere Yves Rocher, Otto, Expert, NTI en WE Fashion mee. Aan de 30.000 respondenten werd een aantal zeer specifieke vragen gesteld rondom het thema thuiswinkelen, in combinatie met sponsorvragen voor de deelnemende thuiswinkelbedrijven.

related partner content for mobile comes here

De resultaten:

- 85 procent van de deelnemers aan het onderzoek geeft aan in de afgelopen 12 maanden online te hebben gekocht.
- 35 procent van de deelnemers geeft aan minimaal 1x per maand online een aankoop te hebben gedaan in de afgelopen 12 maanden.
- 2,5 procent van de invullers geeft aan in de afgelopen 12 maanden nog geen online aankopen te hebben gedaan, maar dit in de toekomst wel van plan te zijn.
- 63 procent van de deelnemers geeft aan zich online te oriënteren bij de aankoop van elektronicaproducten. Alleen de leeftijdsgroep 60+ wijkt hier vanaf en oriënteert zich aanzienlijk minder online.

In het onderzoek komen ‘Kleding, Boeken, DVD’s en Reizen’ als meest gekochte productgroepen naar voren. Opvallend hierbij is dat mannen online aanzienlijk minder kleding kopen dan vrouwen en dat mannen online aanzienlijk meer computerproducten en elektronica kopen dan vrouwen.

Verder valt op dat de groep ‘Jonger dan 45’ aanzienlijk meer games online koopt dan de groep 45+; de groep 60+ aanzienlijk meer wijn online koopt dan de groep jonger dan 60; en de groep 60+ aanzienlijk minder kleding en minder CD’s en DVD’s online koopt dan de groep jonger dan 60 jaar.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in